Kustens pool läcker i hörnen - kunden bör få pengar tillbaka
Ett poolföretag bör betala tillbaka en stor summa pengar efter att ha monterat liner felaktigt.
Snart två år efter poolköpet har en husägare i Rydebäck fortfarande inte fått linern åtgärdad i poolen. Han vänder sig nu därför till Allmänna Reklamationsnämnden, som håller med om att han borde ha fått hjälp för länge sedan.
Husägaren köpte poolen - och montering av denna - i januari 2017. Han blev dock inte nöjd med resultatet. Dels veckar sig linern i botten så att poolen blir svårstädad och otrevlig att gå runt i, dels läcker det ut vatten från hörnen. Trots detta har poolföretaget ifråga inte åtgärdat felen.
Enligt poolföretaget Kustens pool har de försökt, men det har varit problem som gjort att de inte kunnat komma åt. De vill dock få möjlighet att göra rätt för sig.
- Bolaget medger att avhjälpa felet. Det har inte varit möjligt att avhjälpa felet på hösten då det varit kallt. När företaget besökt NN har poolen inte varit täckt och därför fylld med löv, vilket försvårade att se bristerna, skriver poolföretaget Kusten Group AB.
Allmänna Reklamationsnämnden skriver dock att rätten att avhjälpa fel endast föreligger om det sker inom skälig tid - och att denna vid det här laget har passerat. Husägaren bör därför få tillbaka 21 900 kronor, så att ett annat bolag kan anlitas för att montera ny liner.
Kommentarer
5