Anmäler även jag mitt intresse för att testa. Ska renovera övervåningen i huset. Så det lär ju bli en del mätande med lister och väggar och dyligt. Vore ju även perfekt för att mäta in väggen till blivande klädkammare både med avstånd och lutning. Vore verkligen smidigt när man ska mäta i taket då vi har synliga takbjälkar.

Redigerat:
End skrev:
BTW, borde inte testtrådarna klistras ihop i en tråd i denna forumdel? För det tycks vara ett återkommande tema så det är synd att testerna försvinner i mängden.
MathiasFr och Daniel_N har skapat en jättebra samlingstråd för verktygsrecensioner där testerna ligger med.

Anmäler mitt intresse att testa denna.

Renoverar ett hus från 1971 och kan behöva detta mätinstrument till flera moment. Lite av en mätinstrument fantast och skulle gärna vilja testa denna på flertalet sätt. Gillar att fotografera och kan utlova en utförlig testrapport med massor av bilder.

Testar gärna en distansmätare. Vid testkörning utlovar jag jämförelser mot allt från digitala vinkelmätare och Mästarstegar till DIN-klassade vinkelhakar och måttband. Ämnar även utvärdera funktionen vid några vanliga hemmarfixarmoment.

Mikael_L
Ja här kom äntligen en sak som jag gärna blir testare av. :)
Den lilla borrhammaren var ju trevlig, men ack så lite betong jag har att borra i, och multicuttern hade nog också varit trevlig, men jag tror nog de som fick testa dom var nog så kompetenta jämfört med mig.
Men nu ... hehe, jag är ju en riktig mätnisse, det här vill jag verkligen få vara med om att få testa.

Får jag bli en av testarna kommer det först komma en rapport med allmänna åsikter om instrumentet, uppmätningar av dess prestanda samt lite rapportering av hur den känns att jobba med IRL.
Sen kommer det på sikt användas till att inreda en övervåning på huset, om det hinner hit i tid vara med om ett altanbygge, och sen säkert diverse annat.
Så på sikt kommer det lite fler användarrapporter, om hur det fungerar i verkligheten.

Jag anmäler mig inte denna gång. Jag vill påpeka att seriös testning tar en del tid, något jag inte har för tillfället. Däremot väntar jag med spänning på testresultaten. Jag förväntar mig en orgie i spreadsheets, med rådata, och mätvärdesanalyser med utvärdering av bias och spridningsmått för hela det relevanta mätintervallet. Och grafer!

• Gilla
agehall och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
mattias, ifall jag nu får bli testare så lovar jag att du ska få kontrollräkna min statistik innan publicering. Lite ringrostig är jag nu, och har aldrig varit särskilt vass ändå ... ;)

Får man nominera? :) I så fall nominerar jag Mikael_L, phl, mexitegel och kinglolle till testare, utan inbördes ordning. Jag har läst mycket läsvärt från dessa och är övertygad om att även en testrapport kommer att bli det.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Anmäler mig som testpilot av dessa :cool:
Då det ständigt finns behov av att mäta så skulle dessa passa utmärkt.
Har haft en del projekt på jobbet som mättekniker så dokumentationen av testerna skulle vara väl utförda.

Anmäler härmed mitt intresse. Har aldrig använt eller ens hållt i ett sånt här verktyg. Mina tester kommer därför vara ur ett rent användarperspektiv.

Även jag vill anmäla mig som frivillig att testa denna.

Beslutade igår att alla rum i huset mer eller mindre ska flytta på sig så en sån här skulle vara grymt att få tillgång till och kunna testa en sån här grej ordentligt.

Är själv "bygg-nybörjare" som kommer försöka göra så mycket som möjligt själv för att hålla nere kostnaden.

Tyvärr är jag ju ingen flitig postare här på forumet, tror inte att någon vill ha mina tips ändå. Men jag har läst mycket här de senaste åren och är inne varje dag och kollar. Hoppas man kan bli aktuell som testare i alla fall.

Jag anmäler mig också som testare. Bygger ut mitt befintliga hus med ca 65kvm vilket ställer stora krav på noggranna mätningar då den äldre delen stundtals är allt annat än rak och rät. Jag har använt avståndsmätare sparsamt. Har verkligen sett fördelarna med en men det har inte funnits läge att skaffa någon ännu.

Jag anmäler mig också som intresserad av testuppdraget. Är en inbiten mätperfektionist som renoverar för fullt hemma. Har precis färdigställt ett badrum och härnäst blir det trapprenovering med bygge av räcke bland annat. Denna kommer komma väl till pass.

Här är ett exempel på ett av mina senaste (något kreativa om jag får säga det själv) mätäventyr! http://www.byggahus.se/forum/badrum/197727-flytspackla-6-6-kvm-5.html#post1575187

Redigerat:
Anmäler intresse som testare.
Utlovar inga fina tabeller eller felvärdesanalyser utan mer jämförelse mot dom verktyg jag använder idag, millimeterstock, måttband, smygvinkel, vattenpass, papper och penna.
Bor i hus från 17-1800-tal med stor trädgård vilket gör att det finns löpande projekt både inne och ute.

Efter som jag studerar till husbyggare vid ålandsyrkesgymnasium och går sista året (3år) så skall vi bygga ett slutarbete som vissar allt på vårt yrkeskunnade m.m så skall vi och vissa en presetation när jobbet är klart.. virkespriser,virkesspill, så jag tror att lasermätaren kanske kommer att se till så man får exaktamått samt det i slutända skär ner på virkesspill... så jag tror vi får fram rätt många för/nackdelar när vi börjar test den :cool::cool:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.