Mikael_L
Nyfniken skrev:
...jag sitter här och kliar mig i huvudet och försöker komma på hur man får saker i våg med en avståndsmätare...
Titta på bilden i första posten, eller ännu hellre, klicka på länken i första posten. :)
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Även jag kan tänka mig att testa detta verktyg.
 
Nyfniken skrev:
...jag sitter här och kliar mig i huvudet och försöker komma på hur man får saker i våg med en avståndsmätare...
Kan man använda sin iPhone som vattenpass/ vinkelmätare borde det gå med avståndsmätare :)
 
I denna konkurrens kan det vara svårt att nå fram till de fem exemplaren, men va sjutton klart att man anmäler sig. Här skall som vanligt fixas det ena och det andra. Nu är det ett litet kök, virkesförråd och lite annat smått och gott som är på G. Dylik testpryl har legat på intresselistan ett tag, men sen läste jag på och fann att specen var lite för klen, men är fortfarande nyfiken på hur de fungerar i praktiken...
 
Ska börja att fixa på vinden hemma och kommer att göra om en del av takstolarna och ska inreda hela vinden så det skulle vara en dröm att få använda saker som fungerar (förhoppningsvis) och se hur mycket det skulle underlätta samt hur mycket tid man skulle kunna spara med rätt saker.
Låt mig testa nu så kommer jag bli en gladare lugnare sambo samt pappa :)
 
Anmäler också mitt intresse, har ett hus från -65 med massa sneda väggar och vrår som kan behöva mätas med precision. Sedan är det alltid roligt med nya prylar :)
 
Hej.
Är en självbyggare som bygger ett nytt hus i ett 130 år gammalt stall. Lämnar ytterväggarna men har gjutit ny isolerad platta och byggt nya ytterväggar innanför de gamla. Lånar ibland en lasermätare från jobbet eftersom stallet är 22 meter långt så är det svårt att få rätt med tumstock. Men det är en nödlösning eftersom den alltid skall finnas på jobbet.

Nu börjar snart jobbet med att sätta ut innerväggar (förutom att isolera tak och liknande) så jag är i behov av en mätare. Skulle vara underbart att testa en .

M.v.h.
Mikael S
 
Efter att ha funderat lite fram och tillbaka anmäler jag mig till skaran av intresserade testare. Håller just nu på att bygga en figga på 15 kvadrat på landet, lösvirke i skogsbacke. Många mätmoment finnes. Många bilder utlovas om det blir lilla jag som får testa instrumentet.
hälsar och hoppas
Fredrik
 
Nu har anmälningstiden gått ut. Kul att så många visat intresse. Återkommer med besked lite senare idag.
 
  • Gilla
MB77
  • Laddar…
Nu har vi valt ut följande testare:

kinglolle
MathiasS
Mats
Mikael_L
mexitegel
phl

Ja, jag vet att det är sex (inte fem), jag offrar min egen testmaskin. Kolla att era kontaktuppgifter är korrekta och meddela här i tråden så skickar jag iväg så fort som möjligt. Helst vill jag behöva slippa gå till posten mer än en gång. ;)
 
Oj vad trevligt och med tanke på att jag är den med minst inlägg så tackar jag extra för att du offrar dig Per.

Mina uppgifter stämmer även om jag hade förväntat mig att du levererar dem själv via röda mattan som alltid väntar för vipbesök vid vår ingång. Men skicka på så ska jag ladda kameran och laptopen :)
 
Många kloka gubbar på den listan.
Ser fram emot dissekerade laserinstrument, finurliga tester och förbättringsmoddningar :)
 
Tackar för förtroendet! :)

Uppgifterna i profilen är dubbelkollade. Nu ska här testas och dokumenteras :)
 
Mikael_L
Ja tackar så mycket. :)
Det här ska bli kul, hoppas jag lyckas testa och rapportera så läsekretsen sen blir både upplyst och nöjd.
Nimajneb, tyvärr kommer jag nog inte skruva isär skiten. Förvisso är det ett ganska vanligt beteende hos mig, men just denna produkt har jag svårt att se att jag blir klokare av, av att se insidan på. ;)

Men finurliga tester vore ju kul att åstadkomma.
Jag har redan nu en nöt att knäcka, hur ska jag åstadkomma en referenslängd, referensskala? Som är en tiopotens bättre än mätaren jag nu ska prova?
Är det någon som har något tips?

Nu har jag uppdaterat min profil, men Per, jag har skickat dig PM. Kolla det.
 
Kul! Tackar för förtroendet. Koordinater i PM till Per.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.