Du kan säkert få köpa alla udda tjocklekar som inte passar ihop!
 
Manberg skrev:
Åhh, varför var inte jag med på detta?! Det finns inte 4 st över?
Jag ska beställa lite saker från Rutlands i början av April, om du inte får tag på några tills dess kan du få hänga med på ett hörn av min beställning.
 
Manberg skrev:
Åhh, varför var inte jag med på detta?! Det finns inte 4 st över?
Eftersom frågan var väntad så tog jag några extra. Om jag räknat rätt så har jag fortfarande 2 paket kvar så det skulle kunna bli ett till dig. Som jag sagt tidigare så är det avhämtning som gäller, jag vet inte var i landet du håller till men jag skickar ett PM med telefon och mailadress så kan du höra av dig.
 
För er som missat att köpa. Jag gjorde egna av en bit mattunderlägg som jag limmade på en bit spånplatta och sågade upp i lagom bitar ca 8 cm i fyrkant. De fungerar alldeles utmärkt, mycket bättre än att använda underlägget direkt eftersom den lilla ytan ger betydligt högre anläggningstryck.
0A3E78462F6148EE9121DC2800D80ED7.jpg


Lennart
 
Snyggt, det ser helt ok ut!

Nu lite OT:
Jag garvade först åt de här "painter's pyramids" som jag såg nämnas på nåt annat forum, det är ju en så löjligt enkel uppfinning:

http://toolmonger.com/2008/01/18/painters-pyramid/

pyramidsawhorse.jpg

Men när cookieserna kom hem så fanns de med i Rutlands- katalogen, typiskt, nu behöver jag de faktiskt - de verkar ju rätt vettiga trots allt - en bra grej är t.ex. att man kan måla hela dörren etc i en vända...

Det känns dumt att dra iväg en ny beställning bara för detta.
Har någon sett dem i Sverige?

Mvh
/A
 
Redigerat:
Jag har inte sett pyramiderna i Sverige, dock är jag ägare till ett paket sådana. Jag skulle säga att de är väldigt praktiska vid vissa tillfällen. Normalt använder jag trekantslist men ibland vill man ju inte ha större kontaktyta än nödvändigt samtidigt som man vill undvika att använda skruvspetsar. Då är pyramiderna kanon!
 
Tror Rutlands hade Pyramiderna på kampanj förra veckan. Det är en jobbig firma att få reklam ifrån då det hela tiden poppar upp saker som man tycker skulle vara bra-o-ha.
Denna vecka av vi tex:

cableclampmail.jpg
 
Alko skrev:
Snyggt, det ser helt ok ut!

Nu lite OT:
Jag garvade först åt de här "painter's pyramids" som jag såg nämnas på nåt annat forum, det är ju en så löjligt enkel uppfinning:

[länk]

[bild]

Men när cookieserna kom hem så fanns de med i Rutlands- katalogen, typiskt, nu behöver jag de faktiskt - de verkar ju rätt vettiga trots allt - en bra grej är t.ex. att man kan måla hela dörren etc i en vända...

Det känns dumt att dra iväg en ny beställning bara för detta.
Har någon sett dem i Sverige?

Mvh
/A
Nu har Jula såna däringa pyramider. Pris, 29 SEK för 12 stycken.

http://www.jula.se/underlagg-for-malning-136872
 
Men vaff....Fick hem mina igår (beställde lite annat också så det lugnt), på undersidan står det "patent..." och så Made in China. Lycka till med patentet om man också förlägger tillverkningen i Kina :D . Läste nånstans att fabrikerna brukar köra samma maskiner nattetid utan momentet "etsa in loggan"...

/A
 
Redigerat:
Alko skrev:
Men vaff....Fick hem mina igår (beställde lite annat också så det lugnt), på undersidan står det "patent..." och så Made in China. Lycka till med patentet om man också förlägger tillverkningen i Kina :D . Läste nånstans att fabrikerna brukar köra samma maskiner nattetid utan momentet "etsa in loggan"...

/A
Patent gäller endast tillverkning eller försäljning i det land där man har patent. De kanske har patent i USA. Om de då tillverkas i Kina så får producenten göra vad han vill på de marknader där inga patent finns. Sedan är det iofs intrång i design, plagiering, att bara kopiera rätt av så som du beskrev. Men det är en annan fråga.
 
Om jag minns rätt kan man som patentinnnehavare bara förbjuda andra att marknadsföra (i bemärkelsen göra tillgänglig för marknaden) en uppfinning som omfattas av patentet i fråga, i det geografiska område patentet gäller. Jag tror faktiskt inte att själva tillverkningen omfattas.
 
Alko skrev:
Läste nånstans att fabrikerna brukar köra samma maskiner nattetid utan momentet "etsa in loggan"...

/A

Finns många sådan skrönor, till viss del sanna förra århundradet i Kina men idag så jagas kopierare mycket intensivt av polisen. (Imateriella produkter är dock liten annan status på)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.