106 133 läst · 122 svar
106k läst
122 svar
Bästa sättet att få bort ogräs mellan smågatsten?
Administrator
· Skåne
· 7 889 inlägg
Jag hade sprutat på ättika och SEN rensat efter nån dag
Brukar göra så på grusuppfarten och det blir bra.
I drömmen då alltså.
I verkligheten sprutar jag på ättika och glömmer sen rensa....
Men det ser bättre ut än innan oavsett.
Brukar göra så på grusuppfarten och det blir bra.
I drömmen då alltså.
I verkligheten sprutar jag på ättika och glömmer sen rensa....
Men det ser bättre ut än innan oavsett.
Administrator
· Skåne
· 7 889 inlägg
Jo, de fick ta på framsidan förra veckan. Nu är de ute och seglar med pappa och jag har sparat gången på baksidan åt mig själv. Jag tycker om att rensa ogräs, sjukt va?
Administrator
· Skåne
· 7 889 inlägg
Bensin går bort och gifter som roundup försöker jag undvika, men salt skulle jag kunna tänka mig! Ska testa på en bit idag och funkar det så ska jag lägga ut mera.
Här får ni se "någons" favoritplats när man fyller på bensin på gräsklipparen, råkade spilla lite där ja. Bensin hör verkligen inte hemma i en trädgård ...
Här får ni se "någons" favoritplats när man fyller på bensin på gräsklipparen, råkade spilla lite där ja. Bensin hör verkligen inte hemma i en trädgård ...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Frågan är väl om salt eller round-up är det värsta miljögiftet?
Salt i jorden försvinner ju aldrig, och är ju klart störande för den biologiska miljön.
Dikesområdena nära våra vintersaltade vägar mår ju inte bra. Och saltet riskerar att tränga ner i grundvattnet.
Salt i jorden försvinner ju aldrig, och är ju klart störande för den biologiska miljön.
Dikesområdena nära våra vintersaltade vägar mår ju inte bra. Och saltet riskerar att tränga ner i grundvattnet.
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Administrator
· Skåne
· 7 889 inlägg
Ja, jag vet inte. Tyckte att salt kändes mer naturligt. Plocka bort det för hand som jag gör är i alla fall miljövänligt.
Administrator
· Skåne
· 7 889 inlägg
Svärmor sa att hon hade köpt en dunk ättika och hällt ut på grusplanen. "Den kostade 200 spänn, det sa bara slurk så var det borta men ogräset var kvar".
Administrator
· Skåne
· 7 889 inlägg
Rensat ogräs mellan smågatsten för tredje dagen i rad.
Frågan är vilket som är bästa sättet att få bort det? Rensa för hand tar en oändlig tid, men är kanske både det mest miljövänliga och effektiva sättet.
Vilka mer bra sätt det finns att få bort mossa, gräs, ogräs och annat som vill växa där mellan smågatstenarna. Har fiberduk under stenarna, men det hjälper inte alls.
Frågan är vilket som är bästa sättet att få bort det? Rensa för hand tar en oändlig tid, men är kanske både det mest miljövänliga och effektiva sättet.
Vilka mer bra sätt det finns att få bort mossa, gräs, ogräs och annat som vill växa där mellan smågatstenarna. Har fiberduk under stenarna, men det hjälper inte alls.