Jag provar igen men med denna fix.
Det kan vara en öl som ställde till det i första raden men och andra sidan borde inte fixet komma efter några till :) :)
Skärmavbild 2015-03-14 kl. 23.16.38.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
matsv skrev:
Se länken. Bild kommer så snart jag fått in det i en kapsling.

[länk]
Ok, tack, jag trodde du kommit på nåt mer "revolutionerande" :)
Jag har förvisso två Smart Plug över, .....
 
  • Gilla
matsv
  • Laddar…
Tomas, måste inte Luminance var ner under noll och vända för att din regel skall triggas?
Jag brukar trigga mina regler med om någon rörelsedetektor triggas, och dom triggas jämt pga hunden :)
 
Davve75 skrev:
Tomas, måste inte Luminance var ner under noll och vända för att din regel skall triggas?
Jag brukar trigga mina regler med om någon rörelsedetektor triggas, och dom triggas jämt pga hunden :)
Nja tanken var att den skulle triggas varje gång ett värde över 0 lux inkommer men du kanske har rätt eftersom den fungerar inte :(
Jag får jobba vidare på den perfekta triggen till mörkt eller ljust så får man se vad man hamnar..
 
Så här kan man logga temperaturer hemma med zipatoboxen. Roligare än open.sen.se tycker jag eftersom det loggas från start och lång tid framåt sedan är det bara välja intervall själv.
Det kan ta lite tid innan loggarna dyker upp

http://mowi-tech.se/temperatur-hemma-hos-mig
 
  • Gilla
matsv och 1 till
  • Laddar…
Tomas vilket recept använder du för att använda kalendern och zipaboxen?
 
matolb skrev:
Tomas vilket recept använder du för att använda kalendern och zipaboxen?
Jag använder google kalender synkad med iphone kalendern och sedan har jag

Skärmavbild 2015-03-17 kl. 22.00.31.png

Och google skickar url till zipato (en http sensor) som sedan triggar vad som skall hända

123.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
matolb
  • Laddar…
HerrNillsson skrev:
Hur gör du det Tomas?
Jag använder först zipabox connector via google drive att plocka ut siffrorna till ett eget blad som jag sedan har grafen i. Sedan delar jag ut den till min hemsida bara för att kunna visa den för andra och för att kunna öppna den varsomhelst.

Jag visar i lite bilder

1.png

2.png

Detta blad skapas av connector och diagram infogar jag

3.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


I diagrammet väljer jag att publicera

4.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och denna kan man klippa in i sin hemsida med tex wordpress

5.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
HerrNillsson
  • Laddar…
Den slutliga ljust eller mörkt som jag skall testa ett tag och som fungerar är denna
Skärmavbild 2015-03-17 kl. 22.33.57.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det som jag uppnår med denna är att om en bil lyser på den eller att sensorn skickar fel värde måste de ske 3 gånger inom 50 minuter annars fortsätter samma som det var innan.
Alltså måste lux gå under 800 tre gånger för att ändra till mörkt. Sensorn rapportera varje 12 min så det tar totalt 36 min efter att man passerat 800lux innan huset rapportera mörkt.
Vi får se om det blir bra även vid andra årstider :)
 
Tackar så mkt Tomas för kalendertipset.
 
Har nu testat med regler hela eftermiddagen men får det inte att fungera, blir galen....:x

Regel8.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Denna regel skall blinka med en lampa i Entren när ytterdörren öppnas. Men inget händer.....

Tittar jag i webinterfacet så:
- Dörrsensorns status ändras från 'Closed' till 'Open' när dörren öppnas
- Lampan kan jag styra via webinterface

Så grundläggande sakerna fungerar, men det vill sig inte att köra detta i en regel.


Vad gör jag för fel??????
 
Borgs skrev:
Har nu testat med regler hela eftermiddagen men får det inte att fungera, blir galen....:x

[bild]

Denna regel skall blinka med en lampa i Entren när ytterdörren öppnas. Men inget händer.....

Tittar jag i webinterfacet så:
- Dörrsensorns status ändras från 'Closed' till 'Open' när dörren öppnas
- Lampan kan jag styra via webinterface

Så grundläggande sakerna fungerar, men det vill sig inte att köra detta i en regel.


Vad gör jag för fel??????
Verkar vara något generellt regelknas i min Box för i stort sett inga regler vill fungera. Som tur var hade jag inte kommit så långt på regelsidan, så jag har nu rensat bort alla regler och börjar från scratch i morgon.
 
Borgs skrev:
Verkar vara något generellt regelknas i min Box för i stort sett inga regler vill fungera. Som tur var hade jag inte kommit så långt på regelsidan, så jag har nu rensat bort alla regler och börjar från scratch i morgon.
Kanske försent om du redan raderat reglerna, men har du provat starta om boxen??
För det har jag märkt att om det inte funkar med reglerna och man har grejjat ett tag så buggar det ur... kan hjälpa o starta om bara...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.