snowballtwo
Får de bara direktkontakt med zipaboxen går de att lägga till.
Installerade senast igår en qubino ca 6m från boxen och använde mobilen för det smidigt..
Sedan är det bara att sätta sig vid datorn och göra inställningar av parametrarna.
 
power650 skrev:
snowballtwo
Får de bara direktkontakt med zipaboxen går de att lägga till.
Installerade senast igår en qubino ca 6m från boxen och använde mobilen för det smidigt..
Sedan är det bara att sätta sig vid datorn och göra inställningar av parametrarna.
Låter bra. Hur menar du att du använde mobilen? Det är första gången jag ska lägga till någon enhet nämligen...
 
Jag skulle säga att dom räknar första gången som man använder boxen som registrering.
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
För att lägga till enhet: Ladda ner zipato-appen och välj lägg till enhet.
 
mikael jtkg46 skrev:
Jag skulle säga att dom räknar första gången som man använder boxen som registrering.
Skall man säga man har tur att man köper en Zipa innan riktig programvaru version är ute då. 😄
 
Mattias_Jo1 skrev:
Skall man säga man har tur att man köper en Zipa innan riktig programvaru version är ute då. 😄
Ja. Dom har ju fått en del hjälp också. Det har ju inte direkt fungerat klockrent för alla. Nu känns min box ganska stabil dock. Jag fick en ny box för ett tag sedan då var det en massa grejer låsta. Men jag skickade bara felärende till zipato så fixade dom det. Jag har inget låst nu i alla fall.
 
Hat faktiskt inte haft några problem ännu. Trots att jag bara kör 433hz prylar ännu (Nexa) är lite z-wave på gång nu iom grupp köpet
 
Jag har lyckats lägga till en enhet nu, Aeon Labs on/off, men den står som offline i appen/webben. Vad kan det bero på? Hur kan jag styra den?
 
Har någon en gargeportsöppnare som styrs från zippan (antingen via relä eller direkt)?
 
MatforsLars skrev:
Har någon en gargeportsöppnare som styrs från zippan (antingen via relä eller direkt)?
Jag har hemma fixat lite med en fibaro 2X1.5 som växlar en snabb puls till porten och den går då upp eller ner. Köpte nu på semestern en modell som går via wifi och en app som kan lära sig alla tänkbara signaler från olika färrkontroller (även en liten dosa skall sitta på porten så den vet öppen eller stängd port) men att sedan styra den med zipato har jag inte kommit till. Tanken med den var att kunna säga åt siri på iwatch att öppna tex vänster port. Jag har bara lite dålig motivation just nu för att prova alla idéer jag har.
 
  • Gilla
MatforsLars och 1 till
  • Laddar…
snowballtwo skrev:
Jag har lyckats lägga till en enhet nu, Aeon Labs on/off, men den står som offline i appen/webben. Vad kan det bero på? Hur kan jag styra den?
Ingen som vet varför den står offline och varför den inte funkar? Ska jag ta bort och lägga in igen?
 
snowballtwo skrev:
Ingen som vet varför den står offline och varför den inte funkar? Ska jag ta bort och lägga in igen?
Jag fortsätter min lilla monolog!
Jag tog bort och la till enheten igen, nu visas den inte som offline längre i alla fall. Men kag kan fortfarande inte tända/släcka mina spotar. Jag har fönstersmygspotar från hide-a-lite, som har inbyggd dimmer, därför tänka jag bara styra på och av med pucken. Men det kanske inte funkar så?
 
Är det någon som har något tips på bra kamera att använda ihop med zipabox? Jag har tänk att ha ett par inomhus och kanske en utomhus. Kameran får gärna vara lätt att använda.
 
Ledsnade på min box som inte har fungerat på länge. Hade en till zipabox liggande som jag resterade till fabriksinställning och började om där. Eftersom gamla UI är på väg bort och jag tror mycket av mitt tidigare strul är att mina regler och produkter är skapad i gamla UI så nu skall allt ske i nya UI...
Men vad händer då.... jo jag hinner bara lägga in några KNX switch (AV PÅ) och kommer till första dimmer produkten och där går jag bet. Är det någon som har lyckats lägga till några dimmer (KNX) i nya UI? Har skickat frågan till zipato och väntar på svar men är nyfiken här och nu.

Tomas
 
Tomas Andersson skrev:
Ledsnade på min box som inte har fungerat på länge. Hade en till zipabox liggande som jag resterade till fabriksinställning och började om där. Eftersom gamla UI är på väg bort och jag tror mycket av mitt tidigare strul är att mina regler och produkter är skapad i gamla UI så nu skall allt ske i nya UI...
Men vad händer då.... jo jag hinner bara lägga in några KNX switch (AV PÅ) och kommer till första dimmer produkten och där går jag bet. Är det någon som har lyckats lägga till några dimmer (KNX) i nya UI? Har skickat frågan till zipato och väntar på svar men är nyfiken här och nu.

Tomas
Vad är det du går bet på?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.