Har varit i kontakt med zipatos support angående att boxen går offline. Citerara svaret nedan.

Hello Mikael,

we just released a new verion of beta 0.9.999.4f and we hope that this will help in resolving your issue.
Please test your system within the next few days and give me a feedback if there is improvement.

Best regards,

Hrvoje
 
Ingen som har några nyheter om att en del av våra boxar krånglar. Jag har mailat tillbaks till Hrvoje två gånger men utan svar. Känns väldigt tråkigt.
 
Jag har med problem med min box, även med beta 0.9.999.4f. Jag tycker att det är jävligt dåligt att boxen hemma bara ska börja strula bara sådär, det är inte första gången heller.... Jag börjar bli lite trött på Zipato... :thumbdown:
 
Fick svar precis.

Hello Mikael,

this is a complex issue and we are still investigating this from different angles, therefore I can't give you an exact answer.

This is a top priority to us and as soon as we have a fix for this issue I will notify you through this Ticket.
Thank you for your patience and for sending us all the required information.

Best regards,

Hrvoje
 
Jag har i deras forum hintat att det kan var något med resurser som tar slut. Jag körde ett Rest-anrop mot Zipaboxen lokalt vi deras REST-API, detta gjorde jag var tionde sekund (ganska onödigt egentligen, har designat om detta :)).

När jag då körde min applikation så slutade burken att svara ganska exakt varje morgon, vet inte om det var efter 12 timmar eller 24 timmar. Jag kan då pinga burken, men den svarar inte på anrop. Så frågan är om det är så att resurserna tar slut, sockets, filpekare etc.

Har själv varit med om det i en applikation som snurrade på Linux, att det var massor med "connections/sockets" öppna och de tar så småningom om slut.

Det är bara en tanke jag har, men vet inte om de har läst mitt inlägg.
 
L
Är det någon som ser något uppenbart fel på denna regel.
Jag vill alltså tända lampan är tv är på och det är mörkt, men den tänder inte :/

tvbänkbel.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej

Har tittat på zipabox för att få ett system mot att jag idag har flera olika lösningar på smartahem.

Den jag tittat på är Zipato Zipabox Duo, då jag har många nexa produkter, samt en IR-extender ZXT-120, Z-wave till att börja med.

Lite funderingar som jag har innan köp, å hittade detta bra forum.

Har laddat ner appen men den går ju inte att starta då jag inte har produkterna än ?.
Finns det knappar i appen för Luftvärmepump tex temp, fläkt, värme, kyla, mm.
El förbruknings visning har den vet jag, tänkte mäta vid el centralen.
Men har den funktioner för Väderstation tex vindsnurra, regn, mm ?

Sedan såg jag att den verkar vara kompatibel med Paradox larm ! vet ni vad för funktioner det skulle kunna vara ? jag har ju en Paradox evo192 larm system.

Ser att det är vissa problem på sistone, har detta uppstått med en ny firmware, har det annars fungerat bra, törs man köpa.

MrDTS
 
MrDTS skrev:
Hej

Den jag tittat på är Zipato Zipabox Duo, då jag har många nexa produkter, samt en IR-extender ZXT-120, Z-wave till att börja med.

Lite funderingar som jag har innan köp, å hittade detta bra forum.

Finns det knappar i appen för Luftvärmepump tex temp, fläkt, värme, kyla, mm.
El förbruknings visning har den vet jag, tänkte mäta vid el centralen.

MrDTS
Hej
Nexa prylar går fint att köra. Jag upplever dock att det är litet sämre räckvidd än Tellstick Net.
ZXT funkar bra. Det finns ett termostatprogram, men med mycket begränsad användbarhet. Med min Toshiba VP går det bara att styra temp. Inte fläkt eller jonisering.
Hysteresen är dessutom för stor för att hålla ok temperatur. Kanske funkar det för ett växthus eller om du kör AC.
Fast det finns andra möjligheter. Det finns 20 programplatser som du kan spela in kommandon på. Det fungerar suveränt.
Aeon energimätare är litet mekig att installera. Tre strömtrafo plus trefas spänning. Men elkillen löste det. Sen lirar det galant.
 
lengmo skrev:
Är det någon som ser något uppenbart fel på denna regel.
Jag vill alltså tända lampan är tv är på och det är mörkt, men den tänder inte :/

[bild]
Ja, du måste starta med en trigger. Ett statiskt villkor fungerar inte. Du har nog aldrig effekt =0 utan det är kanske 0.000000000någonting. Välj ett annat värde som med säkerhet passeras.
 
Redigerat:
lilytwig skrev:
Hej
Nexa prylar går fint att köra. Jag upplever dock att det är litet sämre räckvidd än Tellstick Net.
ZXT funkar bra. Det finns ett termostatprogram, men med mycket begränsad användbarhet. Med min Toshiba VP går det bara att styra temp. Inte fläkt eller jonisering.
Hysteresen är dessutom för stor för att hålla ok temperatur. Kanske funkar det för ett växthus eller om du kör AC.
Fast det finns andra möjligheter. Det finns 20 programplatser som du kan spela in kommandon på. Det fungerar suveränt.
Aeon energimätare är litet mekig att installera. Tre strömtrafo plus trefas spänning. Men elkillen löste det. Sen lirar det galant.
Tack för svaren :)

Du nämnde att det går att göra 20 egna program platser, kan man skapa egna knappar med till dessa som syns i mobil appen tex.

MrDTS
 
Så här ser det ut i appen
Screenshot_2015-04-22-22-21-27.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Man ser att 5 är senast aktiverad. När man trycker knapp så flashar det namn du gett den upp någon sekund.
 
Redigerat:
  • Gilla
power650
  • Laddar…
ok tack
ser att det är numeriska symboler, finns det andra typer av symboler att välja ?

MrDTS
 
MrDTS skrev:
ok tack
ser att det är numeriska symboler, finns det andra typer av symboler att välja ?

MrDTS
Nej, det är så det är gjort. Knapp 1-20.
 
lilytwig skrev:
Så här ser det ut i appen
[bild]
Man ser att 5 är senast aktiverad. När man trycker knapp så flashar det namn du gett den upp någon sekund.
Vänta nu! Är det där android appen? Eller vadå! Känner inte igen mig den jag har i iOS!
 
Androidappen är det.
Visar hur det ser ut för att kontrollera egenprogrammerade händelser med en ZXT-120. Man kan "spela in" i stort sett vilken IR Remote som helst och sedan simulera den. Jag styr min värmepump, men har provat att kontrollera TV mm och det går lika bra.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.