blatummen skrev:
Termostaten som Fortum salutför för 369kr ([länk]) är det samma som kostar £52 hos Vesternet ([länk]) ?

Borde ju fungera med valfri Gateway trots att de skriver
Styrning av Termostaten fungerar inte utan Fortum Hemkontroll eller Fortum Hemkontroll Mini. Ej godkänd för utomhusbruk.
Det finns ju två varianter av de termostaten. Eco CONNECT, vilken är z-wave samt Eco Living, som är något annat kommunikationsprotokoll. Så det är ju frågan vilken av dem det är Fortum säljer...
 
peerer skrev:
Titta in hos Vesternet idag, har för mig att dom ska börja sälja Fibaros vägg plugg idag. Leverans i början på Mars
Väntar med spänning på dessa! :p
 
En dag fel, nu början den komma på återförsäljarnas hemsidor
 
Då var vägg pluggarna beställda, hoppas dom är så bra som reklamen visat
 
peerer skrev:
Då var vägg pluggarna beställda, hoppas dom är så bra som reklamen visat
Vilken sida beställde du ifrån? Hittar inte dem på vesternet.

/J
 
Jag beställde från vesternet. Men dom har inte lagt ut den än på hemsidan.

Hittade den på en annan sidan och ställde frågan till vesternet om dom hade den.

http://www.smarthus.info/
 
Emmet skrev:
Det finns ju två varianter av de termostaten. Eco CONNECT, vilken är z-wave samt Eco Living, som är något annat kommunikationsprotokoll. Så det är ju frågan vilken av dem det är Fortum säljer...
Det borde ju vara z-wave, för det där är ju z-wave grejjor. Dock är dom ju inte helt kompatibla med tex vera på de andra pryttlarna, så man måste nog köpa ett ex o testa innan man kör hela ordern.
Danfoss termostater har ju en hel del olika firmware, som verkar ha mer eller mindre god funktionalitet med vera.

Jag ska nog köpa en eller två uttagslister vid tillfälle dock. Dom är iofs kända för att inte ha fungerande energimätning i nuvarande vera, men trevligt att kunna slå av/på flera enheter utan att behöva enskilda plugswitchar.
 
Emmet skrev:
Det finns ju två varianter av de termostaten. Eco CONNECT, vilken är z-wave samt Eco Living, som är något annat kommunikationsprotokoll. Så det är ju frågan vilken av dem det är Fortum säljer...
Det finns två varianter av den trådlösa Living Connect, som den heter. En funkar endast med Danfoss egna Link, och en annan variant funkar med andra Z-wave contollers. Så det gäller att kolla vad man köper.
De verkar inte riktigt funka helt bra med andra contollers för tillfället, jag tror inte de kan spara ner schedules till enheterna.
 
peerer skrev:
Jag beställde från vesternet. Men dom har inte lagt ut den än på hemsidan.

Hittade den på en annan sidan och ställde frågan till vesternet om dom hade den.

[länk]
Super, körde du vera? Bra med en testpilot :) De viktigaste funktionerna borde kunna funka rakt av tycker jag.

Hoppas att man kan stänga av LED-ljuset, det är något jag saknar på många andra pluggar.
 
Jag var inne på Veras forum, det verkar finnas ett ganska stort missnöje med att den är i ständig betakänsla med mycket krångel. Fick i alla fall mig att tveka. Påminner om mina squeezeboxar jag krånglat med i flera år, hua.
 
Jajjan skrev:
Det finns två varianter av den trådlösa Living Connect, som den heter. En funkar endast med Danfoss egna Link, och en annan variant funkar med andra Z-wave contollers. Så det gäller att kolla vad man köper.
De verkar inte riktigt funka helt bra med andra contollers för tillfället, jag tror inte de kan spara ner schedules till enheterna.
Fast, varför ska man spara ner tidschemor till dem om man kör med en vera (eller annan kontroller)? Vitsen är ju att man ska kunna ändra temperaturen beroende på om man är hemma tex, eller via google calendar.

Däremot är vissa firmware versioner mindre snabba på att ändra temperaturen, vilket har fått folk att uppleva missnöje.
 
Kör med vera, leverans inte förrän i början på Mars
 
peerer skrev:
Kör med vera, leverans inte förrän i början på Mars
Håll oss uppdaterade! :)

Förresten, jag beställer några jag &så, så snart man kan göra det på hemsidan.
 
Någon som anslutit sitt befintliga larm mot Z-Wave nätet?
Sitter och klurar lite på hur man ska få ihop det, har idag ett DSC 1616 som är tänkt att anslutas mot en Universal Sensor och HC2. För att starta scen vid pålarming och starta en annan vid avlarmning.
Och även skicka ett mail vid Larm

Någon som har erfarenhet av något liknande?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.