jan_banan skrev:
UI7 finns ju i Release Candidate. Någon som kör? Fungerar det bra? Fungerar Datamine till cifs share?
Kunde inte hålla mig så kör UI7 nu. Datamine fungerar mot share som innan efter att ha installerat om CIFS-komponenterna. I vanliga gränssnittet hade jag väldiga problem först. Berodde på att man var tvungen att registrera om veran till ett nytt konto alternativt kontakta supporten och koppla enheten till ett gammalt konto. UI7-appen fungerade inte heller med det gamla kontot. Jag kan fortfarande inte köra lokalt mot Veran problemfritt men kör jag via getvera.com så fungerar allt (externt).

De flesta plugins verkar fungera förutom att ikoner och sådant inte finns. Många utvecklare jobbar nog på det men Datamine är väl nedlagt så det var grymt skönt att det gick att få igång. Fö fungerar min fibaro flood sensor och fibaro door sensor bättre i UI7. Ska testa röksensorn asap och även beställa en fibaro rörelsedeckare, hoppas på att den också stöds i nya mjukvaran.

Nöjd än så länge även om det såklart är långt ifrån perfekt. Lite roligare än UI5 är det trots allt
 
  • Gilla
bhm
  • Laddar…
Vart hittar man UI7??
 
Hade bestämt mig för att inte uppgradda förrän i vinter, men jag fick ett ryck och skulle installera några Fibaro röksensorer i UI5, vilket inte ville. Nu håller jag på att göra en heal för att se om det blir bättre. Om inte, lurar jag på UI7...
 
Nybörjarfråga. Hur skapar jag autoavstängning till MoccaMaster? Hårdvara: en fibaroplugg. Jag vill ha en scen som jag manuellt startar med en knapp (tex i mobilappen). Då startar kaffeautomaten och är på i 1 timme, sedan stängs den av. Vore najs om fibaropucken lös rött under tiden som kaffe är på.
 
Adamski74 skrev:
Nybörjarfråga. Hur skapar jag autoavstängning till MoccaMaster?
Vad har du för Controller?
 
Nyfniken skrev:
Vad har du för Controller?
Ja, den lilla detaljen glömde jag ;) Vera 3 med UI5
 
Då är jag clueless. :)
 
Snablis
Jag har det på min motorvärmare. Har satt "on" på immediate. I samma scen satte jag "off" efter tre timmar. Testa det. Scenen kör jag förresten manuellt än så länge, när jag vaknar.
 
Snablis skrev:
Jag har det på min motorvärmare. Har satt "on" på immediate. I samma scen satte jag "off" efter tre timmar. Testa det. Scenen kör jag förresten manuellt än så länge, när jag vaknar.
OK, fast hur gör man det i samma scen. Jag menar i en scen så väljer jag antingen knappen ON eller OFF och det är detta man konfigurerar, inte både och.
 
Adamski74 skrev:
OK, fast hur gör man det i samma scen. Jag menar i en scen så väljer jag antingen knappen ON eller OFF och det är detta man konfigurerar, inte både och.
Tror jag hittade hur man gör.


Det där med färger är knepigare. Jag ser i manualen vilka parameter som ska användas men vet inte var i Vera som dessa ska ställas in.

plugg.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Adamski74 skrev:
OK, fast hur gör man det i samma scen. Jag menar i en scen så väljer jag antingen knappen ON eller OFF och det är detta man konfigurerar, inte både och.
Trodde att det var klart men nix. Kaffeautomaten stängdes inte av efter utsatt tid.
 
Snablis
Där du i scenen väljer immediate, ändrar du till manage delays, lägger till tid och sen vad som ska hända. Nackdelen är att ifall Veran startar om eller ngt innan tid för "off" händer så uteblir avstängningen. Detta har diskuterats i denna tråd har jag för mig...
 
Ni som använder Fibaro Universal sensor! Vad använder ni för strömmatning till den?
 
Själv letade jag bara rätt på en trafo som gav 12v ur den stora högen av gammal avdankad elektronik. Dom är ju förlåtande fungerar med 9-30v dc
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.