dhanjel skrev:
Där åkte nästa sensor i golvet, sanslöst dåligt tejp
Hur ser det ut på kalsongfronten?
 
Nyfniken skrev:
Hur ser det ut på kalsongfronten?
Kör utan, av säkerhetsskäl.
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
@dhanjel
Med plastig menar jag att de är överdrivet tunna i plasten och känns som de går sönder bara man tar i dem. Känn/jämför gärna dem mot andra.

Fibaro Flood 509:- mot Everspring 309:- (Ge larm om det kommer vatten på proberna)
Fibaro brandvarnare 549 mot Everspring 479 (detektera brandrök)
Fibaro Motion 525:- Everspring 339:-,Philio 479:- Aeon 479:- (skicka meddelande att den fått rörelse)
Fibaro Wall Plug 549:- mot TKB 469:- och Everspring 359:- (tänd släck något inkopplat i en lampa)
(Säljstoppad för den är för plastig...)

Detta är genomgående tycker jag, vilket även gäller äldre saker som puckarna med mer än en hundring i skillnad mellan Fibaro 509:- och ex Aeon 389:-.
Sedan har ju Fibaro också sina fördelar, men tycker fortfarande de är mer förföriska i sin reklam än när man får deras prylar i handen.
 
Akahigi
De kunde vara lite billigare.
 
Fibaros dimmer krashar ungefär en gång i veckan om den måste routa "för många" (ca tio enheters) tragik genom sig. Buggigt skit. Kan bero på de stängda zwave-libbarna men likväl är det Fibaros produkt som ger upp.
 
Akahigi
Mycket anti-Fibaro här just nu :)

Tycker ändå det är de som ligger i framkant just nu för den europeiska konsumentmarknaden. Hade de inte funnits hade jag aldrig köpt z-wave. Mest för att de andra styrenheterna är smäckiga förstås...
 
Mitt system funkar perfekt och har så gjort i ett halvår, har ca 10 puckar och 10 pluggar samt lite batteridrivna enheter.
 
anden1978 skrev:
Hej alla ni som har fibaro smoke detector ihop med Vera Lite.
Har lyckats para ihop den med veran men har meddelandet "unable to get any information on node".
Vad betyder detta praktiskt och hur åtgärdar jag det?
Nästa fråga är om Veras uppdatering.
När vågar man installera den? Någon som provat? Tycke?
Mvh

Andreas
Ingen?
 
anden1978 skrev:
Ingen?
Vilken uppdatering pratar du om? UI5-betan som fixar dina rökdetektorer, eller UI6?

Om du inte redan har gjort det, så skicka en supportrequest till mcv för att få en uppdaterad version av UI5. Förutsatt att du inte redan bytt till UI6.

Jag har aldrig haft några problem med betor i stabila UI* (dom har aldrig trasslat mer än versionen dom bytt ut), men 6:an kan man skita helt o hållet i imho. Jag kommer inte att uppdatera förrän UI7 är framme och körts i minst ett halvår.

Om du redan har UI5-betan så brukar man få det där meddelandet om man inte väcker noden i samband med att man konfar Vera.
 
Någon som har tips golvvärmetermostat(el) som fungerar med z-wave och inte ser för djävlig ut? Som passar i svenska dosor.
 
http://www.qubino.com

Oj oj oj vilka cooooola småååå Z-wave-produkter! Måste bara försöka få tag på några för test!

Jag undrar när någon tillverkare av Z-wave-produkter kommer med en 2-kanalsdimmer så att man med en återfjädrande kronbrytare kan kontrollera 2 lampor.

Alternativet är kanske att stoppa in 2 st Qubino-dimmers in i väggdosan nu när Qubino har gjort så extremt små dimmers? Frågan är bara om 2 st dimmers så nära varandra kommer att orsaka störningar för varandra och/eller temp-problem?
 
Värme kommer motverka möjligheten att ha två i samma väggdosa.

Vore ju bra om tillverkaren specar hur stor luftvolym som krävs för att det skall vara safe att installera...

Och om den kom med inbyggd tempgivare, så man kan monitorera själva pucken i sig själv...
 
  • Gilla
CrazyFin
  • Laddar…
CrazyFin skrev:
[länk]

Oj oj oj vilka cooooola småååå Z-wave-produkter! Måste bara försöka få tag på några för test!
Separata brytare är något jag har velat ha också, men har de faktiska produkter eller bara dåliga 3d-renderingar? För jag ser bara det senare (och en sparsmakad demovideo) på sajten...
 
CrazyFin skrev:
[länk]

Oj oj oj vilka cooooola småååå Z-wave-produkter! Måste bara försöka få tag på några för test!

Jag undrar när någon tillverkare av Z-wave-produkter kommer med en 2-kanalsdimmer så att man med en återfjädrande kronbrytare kan kontrollera 2 lampor.

Alternativet är kanske att stoppa in 2 st Qubino-dimmers in i väggdosan nu när Qubino har gjort så extremt små dimmers? Frågan är bara om 2 st dimmers så nära varandra kommer att orsaka störningar för varandra och/eller temp-problem?
Det var ju synd att de är dyrare än fibaros prylar.
 
Bamsefar skrev:
Värme kommer motverka möjligheten att ha två i samma väggdosa.

Vore ju bra om tillverkaren specar hur stor luftvolym som krävs för att det skall vara safe att installera....
Yepp, jag har haft samma problem med NEXAs inbyggnadsdimmer WMR-252 (som jag kör mot HS3 PRO via en RFXLAN från RFXCOM9. 2 dimmrar som trooooligtvis pajat på grund för hög värme när jag kört med 2 st i en o samma väggdosa...

Bamsefar skrev:
Och om den kom med inbyggd tempgivare, så man kan monitorera själva pucken i sig själv..
He he ja, riktigt cool idé! (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.