Jag väger mellan Doorman och ENTR S. Vilken ska jag skaffa och varför?

Vad var skälet till att ni bytte bort Doorman?

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
Varför inte ID-Lock? Jag har Doorman med Verisure koppling (inte larm). Jag saknar möjligheten att integrera låset med min smart hem controller, känns som Verisure fått exklusivitet på Doorman och så länge det är så, så lär det vara ett låst (oflexibelt) lås.

För min del så dels för jag gillar nya grejer att leka och prova med. Sen dels för min sambo gnällt över ”den fula klumpen på dörren” sedan jag monterade den.
Flyttade över doorman till sidodörren istället så har den kvar. Är nöjd med den också.

Fördelen med entr s är väl dels att du högst troligen kan behålla gamla trycken och lås, ser kanske mer diskret ut, då det bara blir en ”klump” på insidan.
Sen om det är någon fördel/behövs med fingeravtryck vet jag inte. Räcker säkerligen med en fjärrkontroll eller enbart koddosa.
Smidigt om man har barn inbillar jag mig då det går att låsa upp med mobilen.

Ingen som har nånting nytt om det här?

Mitt entr s slutade känna av att man öppna/stänger dörren, är en magnet som låset skall känna av.
Spelar ingen roll om man sätter magneten direkt mot låset eller inte, den tror alltid dörren är öppen.
Har pratat med låsfirman jag köpte det av och inväntar svar

Jag får inte rätt på fingeravtrycksläsningen. Någon som vet vad jag kanske gör för fel?

Nu bytte jag till Doorman och reklamerade mitt gamla HABO Tribe då fingerläsaren inte fungerade under 5 grader, fruktansvärt dålig funktion på läsaren då man är van vid sin telefon som låser upp på 0,1s. Sedan drogs låset med andra grava problem oxå.

Hoppas Yale får en betydligt bättre sensor.

Banvaktarn Banvaktarn skrev:
Nu bytte jag till Doorman och reklamerade mitt gamla HABO Tribe då fingerläsaren inte fungerade under 5 grader, fruktansvärt dålig funktion på läsaren då man är van vid sin telefon som låser upp på 0,1s. Sedan drogs låset med andra grava problem oxå.

Hoppas Yale får en betydligt bättre sensor.
Du bytte till Entr S och inte Doorman då menar du?

Från:
HABO Tribe: https://se.habo.com/serier-miljoer/habo-tribe

Till:
Yale Doorman V2

Om nu Yale's fingerläsare läser med samma korrekthet & snabbhet som en moden telefon så köper jag att det är en bra produkt, men med erfarenhet ifrån HABO Tribe så går det betydligt snabbare att manuellt knappa in 8 knapptryck än att bli nekad sitt finger 3 gånger a 5-10s för att sedan försöka igen och igen.

• Gilla
Pilis
  • Laddar…
Alexander Åkesson Alexander Åkesson skrev:
Jag får inte rätt på fingeravtrycksläsningen. Någon som vet vad jag kanske gör för fel?
Jag hade väldiga problem själv med det där först. Sambon inga problem.
Jag hade dock ställt in mitt fingeravtryck innan montering på väggen. Blev bättre efter jag lagt om det monterat.
Vet dock inte hur du gjort men om du gjort lika som jag kanske det är värt att prova.

Fingeravtrycksavläsning och batteridrivet är ingen perfekt kombination.
För att fingeravtryck ska fungera bra på vintern så krävs det en uppvärmning i läsaren vilket inte är ett alternativ på batteridrift.
Tillverkarna kan lova vad som helst men fysiken säger sitt och kräver lite uppvärmning, den värme du själv utstrålar från fingret om du haft vantar eller suttit i en varm bil är inte tillräcklig för att det ska fungera direkt.
Om du inte har haft handskar och är kall om fingrarna är det ännu värre.
En telefon har man i fickan så den ligger varmt, lämna den ute i kylan ett tag sen strejkar även den.
Med en mobil har man även bekymmer med att skärmen inte känner av fingrarna om man är riktigt kall.
Kylan är boven som ställer till det olika enheter fungerar olika dåligt.
Är det riktigt kallt så fungerar endast litiumbatterier då vanliga alkaliska tappar effekt av kyla, men litium dör utan förvarning och kräver byte efter fasta perioder men de flesta klarar sig med alkaliska batterier.

Redigerat:
  • Gilla
Banvaktarn
  • Laddar…
Vad tycker ni om entr s nu när ni haft den ett par månader?

Är den bra eller ångrar ni er att det inte blev en doorman/id lock?

Jag ångrar touchpanelen. Vred och app inte alls. Men önskar det fanns ett alternativ med ”riktiga” knappar. Det är typ bara min sambo som kan låsa upp med finger.

• Gilla
bobas
  • Laddar…
bobas bobas skrev:
Vad tycker ni om entr s nu när ni haft den ett par månader?

Är den bra eller ångrar ni er att det inte blev en doorman/id lock?
Jag är nöjd med mitt, kör med touchpanelen och det funkar bra för mig. Min sambo har ibland problem med att läsa av sitt finger.

• Gilla
bobas
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.