705 337 läst · 2 539 svar
705k läst
2,5k svar
Worx Landroid
Bankeryd:
Vadå trixa? Hoppas inte seriöst att du försöker fuska och dessutom gör bort dig i så fall genom att offentligöra det här??
Om man är så njugg med förlängda garantitiden som exakt en månad tycker jag att man glida på sanningen 4 dar. Fungerar det inte så gör det inte. Livet går vidare. Hoppas du aldrig kör för fort eller tar till nåt extra avdrag i deklarationen...
Vadå trixa? Hoppas inte seriöst att du försöker fuska och dessutom gör bort dig i så fall genom att offentligöra det här??
Om man är så njugg med förlängda garantitiden som exakt en månad tycker jag att man glida på sanningen 4 dar. Fungerar det inte så gör det inte. Livet går vidare. Hoppas du aldrig kör för fort eller tar till nåt extra avdrag i deklarationen...
Redigerat:
Nej det vore ju olagligt........spearone skrev:Bankeryd:
Vadå trixa? Hoppas inte seriöst att du försöker fuska och dessutom gör bort dig i så fall genom att offentligöra det här?? [bild]
Varför skall grannen lida för att Worx inte kan konstruera en produkt som inte fungrar med andra klippare och inte ens med Worx Landroid?Honken_byggare skrev:
MVH Stickan
Det beror väl på vad grannen skaffar för klippare, köper han en Landroid vilket ju är troligt med tanke på priset har man ju ett gemensamt problem att lösa. Skönt att mina fyra närmsta grannar har tomten över 5,5 m från min, väg mellan på alla sidor.Stickan56 skrev:
Tack för hjälpen Bjutte, (frågan gällde maskin som inte hitta laddstationen,sid 54)
Har varit i kontakt med supporten och de misstänker att det är samma fel i min laddstation. Jag hoppas det blir bra, den ska komma i veckan.
Har varit i kontakt med supporten och de misstänker att det är samma fel i min laddstation. Jag hoppas det blir bra, den ska komma i veckan.
Redigerat:
Nu är du väl lite hård.Bankeryd skrev:
Jag anser att om man köper en produkt och möjlighet finns till att förlänga garantin ett år, då borde man få den infon klart och tydligt så man i lugn och ro kan gå hem och registrera sig. Istället för att man av en slump ska hitta det i en forumtråd på internet....
Jag tror nog man kommer vara generös här eftersom det är bristfällig info. Goodwill tjänar man på i längden.
Min har nu gått i drygt 3 veckor, jag e fortfarande nöjd, gräsmattan ser helt perfekt ut.
Igår körde den över sin första plastleksak, verkar som att det blev 1-0 i matchen worx-lastbil, det kändes tryggt Ska nog ta o vända på knivbladet till nästa helg funderar jag på.
Ska man hitta ngt att gnälla på så ser jag nu hjulspår längs begränsningsslingan innan laddstationen, det beror väl på att den alltid kör däröver när den ska till laddning.
Igår körde den över sin första plastleksak, verkar som att det blev 1-0 i matchen worx-lastbil, det kändes tryggt Ska nog ta o vända på knivbladet till nästa helg funderar jag på.
Ska man hitta ngt att gnälla på så ser jag nu hjulspår längs begränsningsslingan innan laddstationen, det beror väl på att den alltid kör däröver när den ska till laddning.
Kan bara hålla med, är ju inte meningen att grannen som har en HQ ska behöva rätta sig efter mig bara för att jag har en landroid som inte klarar av andra robotar. Tycker att worx borde ha fixat detta innan dom släppte maskinen på marknaden.Stickan56 skrev:
Stickan56 skrev:
Vii bara påminna om trådskaparens inledande tråd:
"Har nu investerat i denna gräsklipparrobot som en del andra här. Skapar denna tråd för att samla erfarenhet om just denna klippare. Praktiska tips och trix för oss som redan äger en och information/frågor för er som tittar på denna robot."
Jag har tyckt att denna tråd har varit mycket bra både inför köpet, och som problemlösningstråd efter köpet.
Visst är det tillåtet att ha åsikter positiva som negativa, det handlar inte om det.
Men när personer som inte ens äger en Landroid uteslutande lämnar negativa omdömen har jag väldigt svårt att ta dessa på allvar. Plus att jag liksom många andra får troll-eksem när icke-ägare upprepar samma sak gång efter gång. Man blir less helt enkelt.
Så Stickan56, vill du verkligen lämna seriösa omdömen som baseras på erfarenheter, köp en Worx Landroid, provkör denna och delge oss dina iakttagelser sen
Redigerat:
Om jag inte har missat något av dina inlägg så har väl du enbart beklagat dig över worx i denna tråd. Om du avskyr worx så mycket, skapa en antiworxtråd då. Jag lovar att jag skall inte komma dit och gnälla, du kan beklaga dig hur möe du vill.Stickan56 skrev:
Den uppfattning jag får av dig är att du gärna vill klanka ner på individen som köper en Landroid, men jag kan absolut ha fel.
Jag har följt tråden sedan starten och tycker den överlag håller en hög kvalitet, det är bara på de senaste sidorna som vissa frågor/nackdelar/funderingar direkt beskylls för att vara trollinlägg (något som jag överlag tycker byggahus.se är förskonat ifrån).falmark skrev:Vii bara påminna om trådskaparens inledande tråd:
"....information/frågor för er som tittar på denna robot."
Jag har tyckt att denna tråd har varit mycket bra både inför köpet, och som problemlösningstråd efter köpet.
Visst är det tillåtet att ha åsikter positiva som negativa, det handlar inte om det.
Men när personer som inte ens äger en Landroid uteslutande lämnar negativa omdömen har jag väldigt svårt att ta dessa på allvar. Plus att jag liksom många andra får troll-eksem när icke-ägare upprepar samma sak gång efter gång. Man blir less helt enkelt.
Så Stickan56, vill du verkligen lämna seriösa omdömen som baseras på erfarenheter, köp en Worx Landroid, provkör denna och delge oss dina iakttagelser sen
Jag personligen tycker inte att det är själva frågorna som drar ner kvaliteten på tråden utan snarare hur dessa besvaras, folk blir direkt eller indirekt påhoppade.
Jag måste i all välmening fråga varför vissa tar på sig en moderatorroll för denna tråd ?
Är det TrollMann som har bett er om detta ?
Tråden skulle enligt TrollMann innefatta bla. information/frågor - då måste man väl ändå få flagga upp sånt man oroar sig för inför ett eventuellt köp ? Styrkan med dessa forum är ju att belysa både för och nackdelar med produkter eller vad det nu kan vara.
Ni som är nöjda ni har gjort ett toppenköp och ni kan väl stötta folk som är oroliga/fundersamma istället för att gå till motangrepp.
Det fina med forum är att det går ju utmärkt att låta bli att läsa inlägg som man inte gillar/orkar svara på - det måste väl ändå ta mindre energi än att skriva ett irriterat svar. (Som ni tex. kan göra med detta inlägg)
Nu vet alla var jag står i frågan och om det blir en lång debatt av detta inlägg så kanske vi skall skapa en annan tråd för detta så att kvaliteten behålls i denna tråd. Det är upp till er som läser/vill kommentera detta att göra så.