Status
Tråden går ej att kommentera.
045.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här är mitt new england hus, är mycket nöjd med worxen efter justering av slingan.
Hade varit lika bra o hålla angivna mått från början:surprised:, nu vet jag det till nästa ska etableras.
 
  • Gilla
Tollarn och 6 till
  • Laddar…
TrollMann skrev:
Är det någon som vet vilka två patent so hq tycker att landroid inkräktar på? Skumt att stämma utan att säga vilka patent man hänvisar till tycker jag. Låter mer som "tyck" synd om oss, och ett sätt att sälja mer. Det jag tittat på tycker jag nog att hq skulle få svårt att vinna med.
skulle inte tro att Husqvarna är ute efter tyck synd om mig.. men skulle tro att det slutar med att
1. positec går i konkurs
2. positec gör upp med Husqvarna och betalar "royalties" för patentet som zucetti (stiga, ambrogio mfl, gör)
3. Husqvarna förlorar

Anledningen att man inte redovisar vilka patent, kan ha att göra med utredningen alternativt med att man vill höja spänningen:D
 
peternicklas
Mabcus skrev:
skulle inte tro att Husqvarna är ute efter tyck synd om mig.. men skulle tro att det slutar med att
1. positec går i konkurs
2. positec gör upp med Husqvarna och betalar "royalties" för patentet som zucetti (stiga, ambrogio mfl, gör)
3. Husqvarna förlorar

Anledningen att man inte redovisar vilka patent, kan ha att göra med utredningen alternativt med att man vill höja spänningen:D
Det verkar som Positec har sitt huvudkontor i Kina. Stämningen mot dem kan i såfall bara gälla försäljning i det landet som de blir stämda i, i detta fallet Tyskland. 4000 anställda och sprida i 13 länder d.v.s. inget litet företag. Konkurs är nog att utesluta.
 
peternicklas skrev:
Det verkar som Positec har sitt huvudkontor i Kina. Stämningen mot dem kan i såfall bara gälla försäljning i det landet som de blir stämda i, i detta fallet Tyskland. 4000 anställda och sprida i 13 länder d.v.s. inget litet företag. Konkurs är nog att utesluta.
positec har enligt dem själva 12 länder ej 13.. och startade 1994

Husqvarna är världens största tillverkare av utomhusprodukter som motorsågar, trimmare, gräsklippare och trädgårdstraktorer. Koncernen är också ledande i Europa inom bevattningsprodukter och är en av de ledande på världsmarknaden inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrierna. Husqvarna erbjuder produkter för både konsumenter och professionella användare. Koncernens produkter säljs via fack- och detaljhandlare i mer än 100 länder och 15 000 anställda samt en omsättning på 32,3 miljarder kronor. Startat 1897 så ca 100 år äldre..

Så jag tror Husqvarna är "lite " större:beer:
 
Redigerat:
rybbe skrev:
[bild]Här är mitt new england hus, är mycket nöjd med worxen efter justering av slingan.
Hade varit lika bra o hålla angivna mått från början:surprised:, nu vet jag det till nästa ska etableras.
Snyggt bygge, Gillas! (y)
 
  • Gilla
miniGranis och 1 till
  • Laddar…
Prins Daniel skrev:
Har du löst det? Jag har samma problem, drar åt skruven, kollar så att det inte är något glapp i medbringaren men skruven lossnar igen när den kört i några minuter och så glappar hjulet igen. Dock inte testat Loctite ännu.



Stort tack till falmark för beskrivningen förresten!
Jag gängade upp hålet till M6 och en ny stoppskruv. Än så länge fungerar det.
 
peternicklas
Ok vad då??
 
Någon som kollat sin mjukvaruversion än?
 
micked99 skrev:
om du startar roboten "bakom" laddaren och direkt trycker på hem knappen så kommer den gå ett varv med knivarna igång hem till laddaren.
Kan du beskriva lite mer i detalj detta trick. Min startar inte förrän luckan är stängd och hur kan jag då trycka på hemknappen?

Tackar!
Med vänlig hälsning, jonas
 
JonasForssell skrev:
Kan du beskriva lite mer i detalj detta trick. Min startar inte förrän luckan är stängd och hur kan jag då trycka på hemknappen?

Tackar!
Med vänlig hälsning, jonas
Om du läser inläggen efter det du quote'ade ser du att det inte fungerar. tyvärr.
 
Jonas_Pettersson skrev:
Om du läser inläggen efter det du quote'ade ser du att det inte fungerar. tyvärr.
Hoppades på att micked99 hade någon speciell timing eller liknande som vi andra missat...

Vart skriver man för att få detta fixat? Det är ju en mjukvarugrej... jula lär ju inte ta emot den förfrågan.
 
peternicklas skrev:
Någon som har råkat ut för att den försöker att kör in in laddstationen från sidan?
Min har nu ett flertal gånger fastnat på laddstationen, tror det är vid vanlig klippning.
Den kör in i stationen med en vinkel på c:a 15 grader från laddläget. Irreterande då den sedan stängs av.
Har hänt ett par ggr...
 
JonasForssell skrev:
Hoppades på att micked99 hade någon speciell timing eller liknande som vi andra missat...

Vart skriver man för att få detta fixat? Det är ju en mjukvarugrej... jula lär ju inte ta emot den förfrågan.
På landroids hemsida finns ett nummer till han som har servicen i sverige. man bör ju kumma fråga honom sådana frågor. Om inte han vet om det går borde han veta var du ska vända dig. http://worxlandroid.com/fi-sv

Klicka på kundtjänst sedan på helpline numbers.
Klicka på kundtjänst sedan
 
Ni som har haft era Landroids ett tag, hur mycket slits era knivar/blad? Jag har kört ungefär 4 veckor nu och har vänt på mina blad 2ggr, dvs är inne på den 3:e eggen på bladet. Ett annat "problem" är att gräs fastnar i det andra inte använda skruvhålet. Hur är det för er?
 
JonasForssell skrev:
Hoppades på att micked99 hade någon speciell timing eller liknande som vi andra missat...

Vart skriver man för att få detta fixat? Det är ju en mjukvarugrej... jula lär ju inte ta emot den förfrågan.
Det är nog inte så enkelt att "få fixat" sådär bara även om det är mjukvara. Jag som jobbar med mjukvaruutveckling antar att ett såpass stort företag har en hyggligt organiserad mjukvaruutveckling och i så fall är detta inte en enskild detalj man går in och uppdaterar för en enstaka kund bara utan det handlar om en ny version av mjukvara med flera saker som ändras och att det blir en ny officiell version av det. Det blir ju isf upp till dem om och när detta sker.
Är det någon som forskat i om man och i så fall hur man uppdaterar mjukvaran på maskinen? Jag är mycket intresserad av att dra igång ett open source-projekt med mjukvara för denna maskinen kanske baserat på ROS ( http://en.wikipedia.org/wiki/ROS_(Robot_Operating_System) ). Där skulle vi entusiaster kunna ta fram en egen alternativ mjukvara med egna inställningar. Vore inte det spännande?
 
  • Gilla
patchmo och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.