Nån förresten som hunnit provköra den nya mjukvaran v2.47?
 
Corpes skrev:
Här finns en länk där man kan få ut ungefärlig storlek på sin gräsyta:
[länk]
Intressant. Den säger att min gräsmatta är 92 kvm. Jag uppskattar ytan till ca 800 kvm :)
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
MartinP666 skrev:
Intressant. Den säger att min gräsmatta är 92 kvm. Jag uppskattar ytan till ca 800 kvm :)
Får väl ta den med en nypa salt, det är ju ändå inte Worx själva som utvecklat detta "hjälpmedel" ;).

Jag fick lite mindre än häften av min totalta tomtyta, vilket kan stämma hyffsat.
 
Redigerat:
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Jag tog hem programvaran och la in den på stickan men fick aldrig roboten att ta emot den.
Har inte orkat höra av mig till supporten om detta.
Provade att ladda äldre programvaror upp och ner och det funkar klockrent så jag misstänker att det är något knas med V2.47
 
För mig funkade det att uppdatera till 2.47. Roboten alldeles nyköpt och hade version 2.45 "out-of-the-box".
 
Corpes skrev:
Nån förresten som hunnit provköra den nya mjukvaran v2.47?
Jag lade in den i min 793E.1 men ser noll skillnad.

Ändringslogg för v 2.47: skrev:
Lagt till nya modeller
Andra mindre optimeringar
 
Strip skrev:
Jag lade in den i min 793E.1 men ser noll skillnad.
Från vilken mjukvara gick du ifrån? Jag har för fn v2.21.
 
G
Slog till på en 796E från Jem&Fix. Nu återstår ju frågan om det är en 796E från 2015 eller en 796E.1 från 2016 eller framåt. De skulle återkomma med svar på tisdag.

Edit: Det var den gamla modellen, ett lager från 2015. Rackarns. 7995 känns ju plötsligt inte jättebilligt med tanke på att de stått lagrade i över två år gissningsvis.

Blir nog till att avbeställa. Har ni tips på annan försäljare? Jem&Fix hade 796E.1 i artikellistan, men den låg som väntande. Vill väl sälja av gamla först. Rätt taskigt att inte upplysa kunderna.
 
Redigerat:
Corpes skrev:
Från vilken mjukvara gick du ifrån? Jag har för fn v2.21.
Det kan man ju tycka är en rimlig fråga, ja. Men jag har ingen aning inser jag :surprised:
 
Corpes skrev:
Nån förresten som hunnit provköra den nya mjukvaran v2.47?
Citerar mig själv då jag la in den nya nu när jag startade upp roboten och det första jag märkte va att den bromsar bättre i nedförslutningar, den "hackar och smäller" inte, utan rullar med jämn hastighet nedför.
 
UGL skrev:
Jag tog hem programvaran och la in den på stickan men fick aldrig roboten att ta emot den.
Har inte orkat höra av mig till supporten om detta.
Provade att ladda äldre programvaror upp och ner och det funkar klockrent så jag misstänker att det är något knas med V2.47
För mig gick det utmärkt att uppdatera från 2.21 till 2.47, Tänk på att bara ta ut USB stickan när uppdateringen är färdig, batteriet måste sitta kvar. Jag har fått sätta en liten stropp på stickan för att kunna få ut den utan att ta bort batteriet...

roboten har nu kört ett par dagar och jag jag inte märkt någon skillnad. Den gör det den ska.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Fungerar zonklippningen med nya mjukvaran? Någon som testat?
 
Zonklippning verkar fungera men det gjorde den även med v2. 21.
 
Efter uppdateringen så när den backat ut från laddaren så stannar den en stund, piper 3 gånger, sen börjar den köra. Nästan som om den varnar att nu börjar jag klippa.
Kantklippningen verkar inte heller göras varje gång den startar, vilket den inte behöver, eller är det nått jag bara fåtta för mig?
 
Är lite sugen på att slå till på en WG796E.1 - vad kan ni berätta om den och dess fördelar/nackdelar?

Hur sköter den kantklippning? Vad gör den vid hinder i form av rabattkanter eller buskar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.