Jag har ett litet ämnesrör fast i dom två skruvarna bak, med enkla hålband cirka 1,5-2 kilo fungerar perfekt slirar aldrig trots rejäla slänter
uppför var inget problem förut däremot nerför och vid sväng så spann det
 
peternicklas
subaru95 skrev:
Jag har ett litet ämnesrör fast i dom två skruvarna bak, med enkla hålband cirka 1,5-2 kilo fungerar perfekt slirar aldrig trots rejäla slänter
uppför var inget problem förut däremot nerför och vid sväng så spann det
Bild?
 
  • Gilla
gees
  • Laddar…
20140424_204649[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
peternicklas och 1 till
  • Laddar…
Nord64 skrev:
här har du en film som visar att Landroid klarar 40% lutning utan problem: [länk]
Ja uppför framåt har jag inga problem, det är å backa från linan eller att stanna vid linan vid sluttning.
 
subaru95 skrev:
... uppför var inget problem förut däremot nerför och vid sväng så spann det
Jag tycker denna och Tianchen har samma problem:
- De nyttjar inte sin rörelseenergi bra. T ex när de backar undan för ett hinder så backar de rakt bakåt, sedan stannar de, sedan startade igen i en sväng/rotation. Detta startande och stoppande av ca 10 kilo ökar risken för hjulspinn markant, jämför med ett mjukare rörelseschema. På samma sätt så skulle en hel del hjulspinn kunnat undvikas om de mjukstartade i sina rörelser, Trögheten snarare än vikten är dess fiende vid start i backe.

Därför blev jag så imponerad av HQ videon och hur den mjukt väjde undan för tråden i ett utförslut.
 
Precis samma bekymmer som jag hade det problemet är borta nu
 
peternicklas skrev:
Vem behöver 4,5 m.???
Jag behövde 8m till min grannes Bosch för att Landroiden skulle gå visserligen en 1.0
 
subaru95 skrev:
Precis samma bekymmer som jag hade det problemet är borta nu
Tja, antar att du svarade mig.. Ok, spännande, vet inte vad jag gillar tanken med att dra runt på 1,5 kg till bara. Har du märkt ngt?
Vad säger du om att dubba?
 
subaru95 skrev:
[bild]
Ser dessutom att du har andra däck än vad jag har, vassare nabbar.. Är dessa nya eller gamla?
 
Marel skrev:
Har en backe på tomten som landroiden tar sig uppför utan bekymmer, men då den ska nedför så halkar den lite då den bromse in och ibland så larmar den då för "upp och ner" lite tråkigt då den tar sig uppför utan större svårigheter. någon mer som upplevt detta?
Japp, kolla senare så ser du folk som moddat..
 
För den som går i köpa-tankar så har Clas Ohlson sänkt priset till 7495 för medlemmar. Tom idag gäller också 10% rabatt med kod CLAS15478, slutsumma med frakt 6844kr.
 
gees skrev:
En annan fundering.. Någon som dubbat sina däck för att klara lutningar bättre?
Jag har dubbat min, tyckte den halkade omkring lite på min ojämna tomt. Hann dock inte kolla jätte mycket på om det blev bättre, dock inget stopp på 1,5 vecka.

ImageUploadedByTapatalk1398369645.891372.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hur mycket tid har ni eran Landroid ute?..
Min M har ett klippfönster på 7 timmar om dagen mån-fre.. dvs 35tim klippfönster i veckan. Med laddning så borde lite drygt hälften av tiden försvinna? Så säg att det är 15 tim effektiv klipptid i veckan. Känns som att jag kanske har för lite tid till mina 650kvm gräs.

Sen har jag fått se att det bildas en tjock beläggning på knivarna ganska fort, har ni så också? Känns som att man behöver rengöra knivarna 1-2ggr i veckan nu.

Min är inställd på ca 35mm klipphöjd. Vad kör ni era på?
 
anders.josefson skrev:
Jag har dubbat min, tyckte den halkade omkring lite på min ojämna tomt. Hann dock inte kolla jätte mycket på om det blev bättre, dock inget stopp på 1,5 vecka.

[bild]
se där, du har dragit plåtskruv rätt in?
 
gees skrev:
se där, du har dragit plåtskruv rätt in?
Japp, tog vad jag hade :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.