peternicklas
djac skrev:
Läst mycket i tråden och riktigt sugen på en Landroid.

Har en fråga jag måste ställa för att säkerställa att jag inte missat något, i denna tråden är detta kanske lite som att svära i kyrkan men jag vågar..

Varför ska man INTE köpa en Landroid, vad är nackdelarna med denna?

De är kanske inte relevanta för mig men alltid bra att ha koll på så att man inte går rakt in i något man borde ha sett.

Tackar
Ajajajajajaj, MAn får inte svära i kyrkan...
Om man tittar igenom tråden så finns det idag kanske en sak som kunde varit bättre. Det är vid kraftiga lutningar som den kan halka lite. Med den nya uppdateringen försvann felet med att den kunde hamna utanför slingan. Vi har en rätt så plan gräsmatta dock med många öar men den har inga problem med dessa. Kan inte komma på några andra brister.
 
Har den senaste versionen. Kan säga att den kompenserar väl för sidolutning. Svänger ofta lite uppåt t.o.m. Den har dock benägenhet att kasa nerför slänter. Mätte min slänt där den alltid kasar till 20º det är ju klipparens maxlutning enl. Spec. Inga problem uppför men den har dåligt fäste när den backar eller bromsar. Ofta när den svänger så backar den med ena hjulet och även då har den dåligt fäste. Den kanske skulle behöva va tyngre i baken.
Idag så hade elbolaget brutit strömmen. Då stog den i syrenhäcken och hade gått över slingan. Har inte testat än att bryta laddaren för att se hur långt den går innan den stannar.
Lite av mina reflektioner.
Annars är jag nöjd. Billig o snygg klippare som envist strävar över gräsmattan.
 
Grannen skaffade en Landroid, borde va senaste mjukvaran. Den går i cirklar med radien ~ 3 meter. Måste missat det då jag trodde den gick rakt. Hur ska den gå? Har ännu inte fått igång min landroid så har inte kunnat jämföra än
 
peternicklas
Hawkai skrev:
Grannen skaffade en Landroid, borde va senaste mjukvaran. Den går i cirklar med radien ~ 3 meter. Måste missat det då jag trodde den gick rakt. Hur ska den gå? Har ännu inte fått igång min landroid så har inte kunnat jämföra än
Den ska gå rakt.
 
peternicklas skrev:
Den ska gå rakt.
Förslag på varför den inte gör det?
 
Tomtstorleken kanske inte passar.
Den klipper förhållandevis sakta, så den är ute på gräsmattan förhållandevis mycket tid. Om man inte är hemma alltid så är det inget problem.
Den följer guidetråden tillbaka. Gräsmattan kan bli sliten där den kör ofta.
Den är inte lika smart som en HQ, men frågan är om du märker skillnaden.

Det spelar ju inte så stor roll om du frågar grannen eller en nobelpristagare i matte vad 2+2 är, om man säger så.
- Om dina förutsättningar är normala så ser du inte skillnaden.
 
Hawkai skrev:
Förslag på varför den inte gör det?
Tröga framhjul?
 
Är det någon som vet hur långsamt den klipper, jag har läst att hq305 klipper 35cm/s
 
eleson skrev:
Tröga framhjul?
Nä, den går rakt när man trycker på hem-knappen o den letar efter kabeln
 
Efter uppgraderingen går min också lite i båge, dock inte så mycket. Jag tänkte att det är för att det inte ska bli så mycket hjulspår.
 
En annan fundering.. Någon som dubbat sina däck för att klara lutningar bättre?
 
gees skrev:
En annan fundering.. Någon som dubbat sina däck för att klara lutningar bättre?
A någon har gjort det, verkar som de är i Sverige också. Se film: http://www.youtube.com/watch?v=MfVSpd9V12s

De ser ut att vara bra mycket mer än 20graders lutning. Men frågan är om maskinen klarar av de ökade momentet som blir?
 
Nord64 skrev:
A någon har gjort det, verkar som de är i Sverige också. Se film: [länk]

De ser ut att vara bra mycket mer än 20graders lutning. Men frågan är om maskinen klarar av de ökade momentet som blir?
precis. Är jäkligt sugen på att testa då min inte klarar ett parti här hemma. Vill dock inte skruva i originalhjulen.. Kan ma få tag i ett par reserv?
 
peternicklas
gees skrev:
precis. Är jäkligt sugen på att testa då min inte klarar ett parti här hemma. Vill dock inte skruva i originalhjulen.. Kan ma få tag i ett par reserv?
Finns som reservdel, ring till supporten. De har nog inte fått hem de nya hjulen ännu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.