peternicklas skrev:
Är tyvärr en vanlig kommentar då man dåligt känner till hur ett batteri fungerar. Lladdningen av ett batteri är av stor betydelse. Laddningen som medföljer klipparen är ett bevis på detta. OM man tar sig tid och använder en CTEK med jämna mellanrum, kanske 1 gång/månad så förlängs livslängden avsevärt. Ett vanligt fel på batteri är just dålig laddning.
För mer info. [länk]
Jag har räddat 2 batteri så var förbrukade enligt verkstad. Med CTEK så fungerar dessa fortfarande, nu är det snart 2 år.

Hvis du måste kjøpa en CTEK laddare och anvenda den 1 gång i månaden så tror jag du borde förklara Works hur batterier fungerar ....
 
peternicklas
rcjofo skrev:
Hvis du måste kjøpa en CTEK laddare och anvenda den 1 gång i månaden så tror jag du borde förklara Works hur batterier fungerar ....
Ja eller det märke som du själv har, de har ju samma problem........
 
peternicklas skrev:
Ja eller det märke som du själv har, de har ju samma problem........
Inga problem med Li-Ion de tåler månge hundre sekvenser (y)
 
Köpte en på Jula i höstas. Drog igång den för 3 v sen.....har laddat i vintras enl instruktion, men batteriet var kasst. Provade ladda varje batteri var för sig med ctek + rekon. Kommer ej över 50% kapacitet trots detta. Ringde suppotverkstaden som lovade att skicka ett nytt på garantin, allt frid o fröjd. "Nya" batteriet kom idag.....ett repigt hölje, inuti nedsågat lock med nordströms batterier a 169:- st. Är det ett skämt eller??? Nån mer som fått dessa "nya" batterier på garanti???
 
danis1978 skrev:
Köpte en på Jula i höstas. Drog igång den för 3 v sen.....har laddat i vintras enl instruktion, men batteriet var kasst. Provade ladda varje batteri var för sig med ctek + rekon. Kommer ej över 50% kapacitet trots detta. Ringde suppotverkstaden som lovade att skicka ett nytt på garantin, allt frid o fröjd. "Nya" batteriet kom idag.....ett repigt hölje, inuti nedsågat lock med nordströms batterier a 169:- st. Är det ett skämt eller??? Nån mer som fått dessa "nya" batterier på garanti???
haha skämtar du eller?
 
He he nä tyvärr inte!!! Hört mkt bra om supporten så jag blev lite förvånad milt sagt......dom måste ju ha skickat fel eller oxå försöker dom en fuling........
 
Drog du ur batterierna innan du laddade dem.
De jag ladda upp blev som nya efter tre urladdningar .
 
Drog ur två ggr med lampa....har inte riktigt tid eller lust o hålla på mer med batterierna.....o gräsmattan växer som aldrig förr (tack algomin). Hur som vill jag ju utnyttja min garanti då det känns som att batterierna aldrig kommer upp i nyskick hur mkt jag än laddar.
 
rcjofo skrev:
Jeg ville bare varna er mot at eksprimentera med uoriginale batterier ock laddare.

En robot som leveres med blybatteri er billig at kjøpa. Tyverr så tåler dessa små blybatterier kun nogra få ( 3-400 ) laddningssykluser. Biltema batterier nogot mindre - dyrare nogot mere. Det tilsvarer ca 1 sesong.

Tyverr opplyser inte Workx om den korta livstiden ock en får rekna med en utgift på kr 1.200,- pr år.
Du skriver mycket om saker du inte känner till också. Håll dig till tråden för ditt eget märke i stället för att misinformera på denna.
Landroid M liksom Rustas nya klippare är bland de billigaste på mannen och båda har litiumbatterier vilket motsäger det du skriver.
Dessutom skriver Worx i manualen att deras batterier håller 1-2 säsonger beroende på hur mycket man kör, så de är nog medvetna och informerar även kunden om det.
 
danis1978 skrev:
Köpte en på Jula i höstas. Drog igång den för 3 v sen.....har laddat i vintras enl instruktion, men batteriet var kasst. Provade ladda varje batteri var för sig med ctek + rekon. Kommer ej över 50% kapacitet trots detta. Ringde suppotverkstaden som lovade att skicka ett nytt på garantin, allt frid o fröjd. "Nya" batteriet kom idag.....ett repigt hölje, inuti nedsågat lock med nordströms batterier a 169:- st. Är det ett skämt eller??? Nån mer som fått dessa "nya" batterier på garanti???
Att du fick"gamla" batterier är ju underligt, jag fick helt nya efter första säsongen.
Sen kommer man aldrig upp i mer än 50% efter att laddningen är avslutad, när den laddar kommer den upp i 100% innan den avslutar men sedan sjunker det direkt ner mot 45-50%. Det beror på en ologik i laddmätaren och innebär inte att de endast är halvladdade.
 
MBygga skrev:
Du skriver mycket om saker du inte känner till också. Håll dig till tråden för ditt eget märke i stället för att misinformera på denna.
Landroid M liksom Rustas nya klippare är bland de billigaste på mannen och båda har litiumbatterier vilket motsäger det du skriver.
Dessutom skriver Worx i manualen att deras batterier håller 1-2 säsonger beroende på hur mycket man kör, så de är nog medvetna och informerar även kunden om det.
Hvad er det jag har misinformerad om ??

Denna tråden omhandlar Works Landroid 1.0 och den ble leverat med blybatterier. Hvis Works først upplyser om batterienes korta levetid i manualen så er det vel lite sent, de færreste leser vel den innan dom kjøper. Många blir vel besvikna. Men, levetid på 1 -2 sesonger stemmer vel med 3-400 laddnings sekvenser ...

Landroid M och Rustas nya robot hør väl hemma i en annan tråd. Myket riktig så har de litiumsbatterier och robotklipperne er billiga, men like väl så er blybatterier billigare enn litiumsbatterier. Sannsynligvis har Works nu upptekt at dom måste använda Li-Ion batterier før at hänga med konkurenterna.

Jeg ser at du skriver i många tråder har du verkligen alla märken ?
 
rcjofo skrev:
Hvad er det jag har misinformerad om ??

Denna tråden omhandlar Works Landroid 1.0 och den ble leverat med blybatterier. Hvis Works først upplyser om batterienes korta levetid i manualen så er det vel lite sent, de færreste leser vel den innan dom kjøper. Många blir vel besvikna. Men, levetid på 1 -2 sesonger stemmer vel med 3-400 laddnings sekvenser ...

Landroid M och Rustas nya robot hør väl hemma i en annan tråd. Myket riktig så har de litiumsbatterier och robotklipperne er billiga, men like väl så er blybatterier billigare enn litiumsbatterier. Sannsynligvis har Works nu upptekt at dom måste använda Li-Ion batterier før at hänga med konkurenterna.

Jeg ser at du skriver i många tråder har du verkligen alla märken ?
Du skriver att alternativa batterier kan vara farliga och börja brinna, jag har visat på att så inte skall vara fallet med de som Conrad säljer.
Du skriver att Worx mörkar batteriernas livslängd, jag berättar då för dig att de är öppna med infon om batterilivslängden, de lämnar t.ex. endast 12 månaders garanti på dem.
Du skriver att de billiga klipparna har blybatterier just för att bli billiga, jag visar på två exempel där det inte stämmer.
Det kallar jag misinformation :thumbdown:
Sen skriver jag i framför allt två trådar, LD 1.0 och LD 2.0 då jag har en av varje. Har skrivit i några trådar till men då för att hjälpa till och inte bara ifrågasätta och döma ut.
Skulle vara bra om du agerar på samma sätt eller så kan du som sagt hålla dig till ditt eget märke.
 
  • Gilla
magnetens och 2 till
  • Laddar…
MBygga skrev:
Att du fick"gamla" batterier är ju underligt, jag fick helt nya efter första säsongen.
Sen kommer man aldrig upp i mer än 50% efter att laddningen är avslutad, när den laddar kommer den upp i 100% innan den avslutar men sedan sjunker det direkt ner mot 45-50%. Det beror på en ologik i laddmätaren och innebär inte att de endast är halvladdade.
Menar inte 50% på mätaren utan menar körtid......ca 40 min slät, okomplicerad o kort gräsmatta sedan drygt 1,5 h ladd!
 
danis1978 skrev:
Menar inte 50% på mätaren utan menar körtid......ca 40 min slät, okomplicerad o kort gräsmatta sedan drygt 1,5 h ladd!
Ja, det är ju inte bra nog, bara att ringa och klaga. Jag fick ju som sagt ett helt nytt batteripack på garantin förra hösten så det bör ju du också få.
 
MBygga skrev:
Du skriver att alternativa batterier kan vara farliga och börja brinna, jag har visat på att så inte skall vara fallet med de som Conrad säljer.
Conrad seljer batterier av alla slag nogra er mere brannfarliga enn andra, når du inte har kunnskap om hur dom skal behandlas så anvend original batteri och laddare er mitt budskap.

Du skriver att Worx mörkar batteriernas livslängd, jag berättar då för dig att de är öppna med infon om batterilivslängden, de lämnar t.ex. endast 12 månaders garanti på dem.
1 års garanti er vel et forsøk på at unngå 2 års garantien. Jeg ser at en konkurent endast tar forbehold i garantien hvis en bytar ut originalbatteriet med et uoriginalt. Andre har tar ingen forbehold .... Nå kan det være forskjellig lovgivning i de respektive land .... Undrar om du mister din garanti nær du setter inn Conrad eller Biltema sitt batteri ...

Du skriver att de billiga klipparna har blybatterier just för att bli billiga, jag visar på två exempel där det inte stämmer.
Det kallar jag misinformation :thumbdown:
Bly er nog billigare enn li-Ion .. så kan en bare undra på motivet før at anvenda de respektiva :)


Sen skriver jag i framför allt två trådar, LD 1.0 och LD 2.0 då jag har en av varje. Har skrivit i några trådar till men då för att hjälpa till och inte bara ifrågasätta och döma ut.
Så bra (y)


Skulle vara bra om du agerar på samma sätt eller så kan du som sagt hålla dig till ditt eget märke.
Denna siste kommentaren sejer mera om deg enn meg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.