Hej

Dags för nytt batteri till min Worx 1.0 någon som testat batteri från Biltema eller Kjell? Samt instruktion hur ni gjorde

, Martin
 
Hanquist skrev:
Hej

Dags för nytt batteri till min Worx 1.0 någon som testat batteri från Biltema eller Kjell? Samt instruktion hur ni gjorde

, Martin
Några sidor tillbaka var det i alla fall två som bytt till Biltema batterier. Kanske kan de svara på hur det fungerar.
 
Thomas_2 skrev:
På min L så låter pipet mindre än en normal telefonsignal.
Inge vidare bra stöldskydd.
Ja, då är det nog som på M modellen. 1.0 låter som skrivet betydligt högre.
 
uploadfromtaptalk1399473644880.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
fick problem med att min basstation ej lyste blått efter ca en veckas körning i år. Visade sig vara så att rost fått sladdarna att lossna från blecken där man skall fästa slingan. Ett samtal till support och en nytt kretskort skickades. Min klipparen från maj 2012. Nu funkar allt bra igen!
 
Kör du på samma batteri från 2012?
 
Nej, bytte till biltema batterier, funkar bra men de är några mm högre vilket gjorde det svårare att stänga luckan.
 
Har du möjlighet att tar en bild på hur det blev, hur du gjorde med kablarna? Kommer du ihåg modell numret från biltema?

Tack / Martin
 
Biltemas batterier är 12V och 4,5Ah, och kostade för ett par veckor sen 139 kr/st, de är 0,5 Ah 'klenare' men är de gamla batterierna kass så är dessa bättre.
Anslutningarna på de gamla batterierna är lödda, jag hade ingen lödkolv så just nu sitter det med kabelskor och olödat.
Jag hittade kabelskor med en bit kabel på i en trasig motorvärmare som jag har tvinnat ihop befintliga kablar med och tejpat. :)
Var noga och fota allt ända från att första skruven plockas bort tills den är ute och klipper igen, ovärdeligt när du börjar tveka hur det var kopplat.

Min klippare är en 1.0
 
Tog 80405, sedan klippte jag kablarna eftersom dessa var lödda, satte sedan dit kabelskor från 35797 som passar batterier nu. Tyvärr inga bilder
 
Hur kassa var era batterier när ny köpte nya från Biltema?
 
Mina gick bra förra året, men köpte nya innan jag satte igång den för i år.
 
Har inte underhållsladdat i vinter och tyckte inte att det blev tillräckligt långa klipptider i år.
Det kan ha berott på att gräset var för högt, men jag köpte nya iaf.
 
L
Köpte min Landroid på Jula i slutet av förra sommaren. Osäker på vad den modellen heter exakt. Dock tycker jag den laddar länge och kör lite trots att jag laddat den under vintern med en CTEK.

Skulle vilja höra hur länge er kör innan den måste ladda och hur länge den sedan laddar.
 
Lewdis skrev:
Köpte min Landroid på Jula i slutet av förra sommaren. Osäker på vad den modellen heter exakt. Dock tycker jag den laddar länge och kör lite trots att jag laddat den under vintern med en CTEK.

Skulle vilja höra hur länge er kör innan den måste ladda och hur länge den sedan laddar.

Har du laddad Li-Ion batterier med en CTEK bereknad på blybatterier ?
 
L
rcjofo skrev:
Har du laddad Li-Ion batterier med en CTEK bereknad på blybatterier ?
Min har bly batterier
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.