masthuggar skrev:
Hej! Jag är i valet och kvalet inför val av robotklippare. Jag har läst en hel del och valet nu står mellan Landroid L och Tianchen s520. Det stora dilemmat är följande: vi har en rätt rejäl, men okomplicerad gräsmatta. Drar jag kabel över precis hela så har jag beräknat grovt att jag kommer upp i 1700-1800 m2, i generell form av en parallelltrapets. Jag skulle kunna banta robotklipparens yta en aning eftersom en del av vår gräsmatta egentligen är allmänning (klippa en del sporadiskt bara för att hålla det snyggt) och således komma inom / strax över landroidens angedda kapacitet 1500m2. Det som oroar mig då är att den behöver klippa för jämnan för att hinna med? Med alternativet, s520 så bör kapaciteten räcka mer än väl, men då är jag å andra sidan tveksam till hur jävligt det kan bli ifall något pajar (och att den är ett någorlunda oskrivet kort). Landroiden säljs lokalt och är ju väl etablerad. Kanske har jag en viss övertro på detta, att det är enklare att serva Landroiden bara för att den är mer tillgänglig. Vad har ni för erfarenheter där? En sista tveksamhet är ang. väta. Hur pass känslig är robot och laddningsstation för regn? Får jag problem om jag inte tar in den när det regnar (eller bygger tak till den?)
Du har samma service o tillgång på reservdelar som worx
 
peternicklas
Strip skrev:
Om du skickat hem den med hemknappen, stannar den i boet efter laddning? Det är en funktion som jag verkligen saknar.
Den första Landroid version 1 gjorde så. Den t.o.m. stängde av sig. 2.0 M stannar till den blir fulladdad och gär sedan ut om den ligger i klippfönstret. Är tiden förbi så stannar den kvar tills det är tid igen.
 
peternicklas
grymmeoffe skrev:
Du har samma service o tillgång på reservdelar som worx
Nu handlar ju denna tråd om Landroid! Om detta nu stämmer, varför köper man då reservdelar från HQ!
 
En sak med Landroiden i nuvarande tappning är ju att man får 3 års garanti om man regar sin robot. Sen hur pass bra garantin fungerar kanske nån annan kan svara på?
 
Hej. Har en landroid som jag köpte på Jula förra året. Den hade förklistrad summer från kartong. Ingen kantklippning. Hur vet man om det är en 1.0 som de har lagrat eller en L?

Har fungerat kanon, grannarna har åkbara klippare och tyckte bara att det var skit med robotklippare när jag installerade min :p. Men i år har en/två av dem funderat på att sälja av dem de har och skaffa robotar...

Landroiden är ju störningskänslig vad jag har läst. Hur illa upplever ni att det är? Måste man verkligen ha 4,5m mellan slingorna? Vill hellst inte byta klippare då den har gått så bra. Är olika årsmodeller olika känsliga?

Tack på förhand!
 
peternicklas
Aaaaaaalm skrev:
Hej. Har en landroid som jag köpte på Jula förra året. Den hade förklistrad summer från kartong. Ingen kantklippning. Hur vet man om det är en 1.0 som de har lagrat eller en L?

Har fungerat kanon, grannarna har åkbara klippare och tyckte bara att det var skit med robotklippare när jag installerade min :p. Men i år har en/två av dem funderat på att sälja av dem de har och skaffa robotar...

Landroiden är ju störningskänslig vad jag har läst. Hur illa upplever ni att det är? Måste man verkligen ha 4,5m mellan slingorna? Vill hellst inte byta klippare då den har gått så bra. Är olika årsmodeller olika känsliga?

Tack på förhand!
Jula har bara sålt Landroid Version 1, d.v.s. inte L. Den är väldigt störkänslig tyvärr. HQ 220xx med flera gör att den kräver bortåt 6 m. från det andra märkets slinga. De nyare modellerna är betydligt bättre, L har jag dålig koll på men M 2.0 klarar en HQ 220 med 60 cm. mellan slingorna. Bosch stör ut det mesta.
 
peternicklas skrev:
Nu handlar ju denna tråd om Landroid! Om detta nu stämmer, varför köper man då reservdelar från HQ!
Hur tänker du nu vadå hq?
Kan garantera om du beställer en hjulmotor från worx så beställer jag en från hestra så har vi dom lätt samtidigt
 
  • Gilla
power650
  • Laddar…
peternicklas
grymmeoffe skrev:
Hur tänker du nu vadå hq?
Kan garantera om du beställer en hjulmotor från worx så beställer jag en från hestra så har vi dom lätt samtidigt
Inget svar på frågan...
 
  • Gilla
grymmeoffe
  • Laddar…
Då kan vi konstatera att reservdelar och service är densamma ... Som en före detta ägare av worx landroid 1.0 och nuvarande ägare av s510. Så kan jag konstatera att s510 har lite mer finesser ultraljudssenaorer sub areor m.m. Dock så var landroiden en bra klippare
 
Fick tag i dom nu ...
 
Jag har en en L med kantklippnig som funkar toppen. Dock bara om man skickar hem den och den har en batterikapaciet över 70%.

Har en fråga: Hur triggar man larmet, dvs när börjar den och skrika till ordentligt (tror de var 95db)?
 
Nord64 skrev:
Jag har en en L med kantklippnig som funkar toppen. Dock bara om man skickar hem den och den har en batterikapaciet över 70%.

Har en fråga: Hur triggar man larmet, dvs när börjar den och skrika till ordentligt (tror de var 95db)?
1.0 hade ett högt ljus på larmet, vilket är samma ljud som den använder när den skall klippa mm. Många tyckte att det var alldeles för högt och tejpade summern, vilket även jag gjort. LD M har ett lågt ljud för larm och igångsättning mm. även om det står 90 dB så är det långt ifrån så högt. Förmodligen har även L detsamma, dvs. det pip den åstakommer när den skall klippa är lika som "larmet" när man t.ex. lyfter den.
 
På min L så låter pipet mindre än en normal telefonsignal.
Inge vidare bra stöldskydd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.