var köper jag en landroid L. Tips
 
Raketn skrev:
var köper jag en landroid L. Tips
Jag köpte min på Coop-Forum. Jag tror att L-modellen är beställningsvara på Coop-Forum numera. (Förra året sa de så i alla fall, när jag frågade om de upphört med L-modellen.)
 
Redigerat:
Just nu sover Määhry för natten men det skall bli intressant att se vilka kör-cykler hon har i morgon.
Första egna ladd- och körcykeln var bruten p.g.a körschemat, så den hade jag inte koll på. Den obrutna senaste klippcykeln däremot hade jag bättre koll på. Den varade nästan 1 tim och 40 min, vilket jag tycker är utmärkt med batterier som går på tredje säsongen. :)

Jag kan nämna att under vinterladdningen fick C-tek:en stå på längre än vad som själva uppladdningen krävde. Nån vecka ibland kanske, oavbruten laddning. Varje batteri laddades för sig.
 
Raketn skrev:
var köper jag en landroid L. Tips
Finns t.ex. på Jem & Fix för 9899 kr eller på Netonnet för 9990 kr. Finns ju även på nätet men med frakt hamnar man ungefär på samma priser.
 
Raketn skrev:
var köper jag en landroid L. Tips
Om du skaffar Appen Klipster finns en 30% rabattkupong på Pickyhabit.se. Med den kan du få en L för 7696,50 kr fraktfritt, vilket är ett väldigt bra pris för den.
 
  • Gilla
Nord64 och 1 till
  • Laddar…
Släppte ut min lilla vän idag, Nu jobbar den oförtrutet med det ngt för långa gräset, Började på nivå 7, Ska bli kul att se den jobba sig neråt i år igen:)
 
Den där "någon" har inte skött batterierna så jag köpte nya på Biltema, och har släppt ut Cut/Curt på den lilla gräsmattan, verkar funka bra. :)
 
Är de någon som har köpt den nya 1.0/L och kollat ifall den har kantklippning?
 
JS80 skrev:
Då var biltema batterierna isatta och än så länge verkar det funka bra. återkommer med mer info när han har fått gå ett tag.
Det verkar som att jag behöver byta batterier i min, Hur har det funkat med Biltemas batteri i din? Blev det 80409?
 
Det verkar funka bra, jag har några ställen där slingan inte är rätt nedlagd så jag får oftast något stopp/klippning, kopplingarna på orginalbatterierna är lödda så det är bra om man kan göra nya kablar eller löda om de gamla själv.
Vet ej artikelnr men de kostade 139 kr/st

Salle

Tillagt: verkade inte som föregående fråga var ställd till mig......
 
Redigerat:
Har den nya L "spetsiga" hjul som M? Eller skall den ha det?
 
Btw, fick hem min L idag, och den har version 5.0 gissar på att de som M om jag inte mins fel. Dock har jag märkt att inte den har dom mer spetsiga hjulen som nya M har fått.
 
Fick precis bekräftat att L:en har också kantklippning version 5.0 06-11-13, så nu är man glad biggrin.gif

Fick också veta att L:en inte har de nya hjulen då den inte ha de problem som M:en har gällande lutning då L väger betydligt mer.
 
Hur lägger man vantarna på ny mjukvara då?
 
peternicklas
Strip skrev:
Hur lägger man vantarna på ny mjukvara då?
Det finns ingen uppdatering av programvaran för de äldre maskinerna tillgänglig. Vad vi har sett så är det nya maskiner som har fått en ny uppdatering.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.