M@ZE skrev:
Och Record är ?

Låter märkligt i mina öron att den gamla laddaren inte skulle klara av mindre batterier som dessa. Den laddaren går ju från 1,2 - 14A i MC läget.
Gissar på att det ska vara Recond som avsyftas.
 
L
M@ZE skrev:
Och Record är ?

Låter märkligt i mina öron att den gamla laddaren inte skulle klara av mindre batterier som dessa. Den laddaren går ju från 1,2 - 14A i MC läget.
Japp men som du ser på bilden i tidigare inlägg så är det recond som ej fungerar. Ringde CTEK och kollade med dem
 
Ok .. jaja verkar fungera klockrent för mig iaf för andra säsongen i rad.
 
Såhär har jag laddat mina batterier för 2:a året i rad .. inga konstigheter, dom har inte blivit dåliga. Laddar dom 1 i taget. Så ni kan nog ladda era batterier med Gamla MXS 5.0 i MC läget utan att vara oroliga.
IMG_1540.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
L
M@ZE skrev:
Såhär har jag laddat mina batterier för 2:a året i rad .. inga konstigheter, dom har inte blivit dåliga. Laddar dom 1 i taget. Så ni kan nog ladda era batterier med Gamla MXS 5.0 i MC läget utan att vara oroliga.
[bild]
Gött att det funkar. Du gör helt rätt. Men det är som sagt om du väljer till recond programmet på den gamla versionen som det kan gå snett. Att bara ladda upp batteriet utan tillvalsprogram funkar oavsett version.
 
Ang Recond läget. På bilbatterier ska man använda detta med försiktighet; max 1-2ggr per år. Lämpligen så börjar man med att använda detta 1 gång när man tar in roboten för säsongen o sen när den är färdigladdad så switchar man över till annat lämpligt läge(troligen MC då det är lite mindre batteri)
 
mortimer skrev:
Ang Recond läget. På bilbatterier ska man använda detta med försiktighet; max 1-2ggr per år. Lämpligen så börjar man med att använda detta 1 gång när man tar in roboten för säsongen o sen när den är färdigladdad så switchar man över till annat lämpligt läge(troligen MC då det är lite mindre batteri)
Precis, så är det. Jag körde Recondläget i höstas och när jag underhållsladdar under vintern kör jag bara med normalt MC läge.
 
Nu har Greger varit ute och klippt för första gången för säsongen.
Han har varit på servis under vintern och fått ett nytt styrkort, då han betedde sig lite underligt i vissa fall förra sommaren med ofrivilliga svängar.

Det verkar som att dom har ändrat lite i programvaran.

Den verkar ha bättre kontroll över drivhjulen.
Jag märker att den klarar alla mina lutningar i trädgården bättre.
Den går lugnare i nedförsbackar som den förr skenade utan kontrol nedför.
Jag tror att den även är lite bättre på att hålla en rakare kurs när den sneddar över lutningar.

När jag hade kört den en stund, så bestämde jag mig för att skicka den på laddning för att se så den kom fram längs slingan.
Då upptäcker jag att den klipper längs slingan hela vägen hem.
Vet inte ännu om den gör detta när den på eget bevåg går till laddstation pågrund av låg batterinivå.
Jag hoppas att den inte gör det då.
Behöver ju spara på strömmen i detta läget.
Så långt positivt.

Ett problem.
Den stannade några gånger och sa utanför arbetsområde.
Ibland gick det att bara nolla och köra vidare och ibland var jag tvungen att starta om maskinen.

Vad kan detta bero på?
Har dom inte anslutit slingsensorerna odentligt till det nya styrkortet?
Ska se om det är något som går till sig.
Verka funka bättre efter en stund.
 
Hej gott folk! Nån som testat om biltemas batterier funkar till våran klippare? Min går inte långa stunder så behöver nog byta.
 
Thomas_2 skrev:
Nu har Greger varit ute och klippt för första gången för säsongen.
Han har varit på servis under vintern och fått ett nytt styrkort, då han betedde sig lite underligt i vissa fall förra sommaren med ofrivilliga svängar.

Det verkar som att dom har ändrat lite i programvaran.

Den verkar ha bättre kontroll över drivhjulen.
Jag märker att den klarar alla mina lutningar i trädgården bättre.
Den går lugnare i nedförsbackar som den förr skenade utan kontrol nedför.
Jag tror att den även är lite bättre på att hålla en rakare kurs när den sneddar över lutningar.

När jag hade kört den en stund, så bestämde jag mig för att skicka den på laddning för att se så den kom fram längs slingan.
Då upptäcker jag att den klipper längs slingan .
Är det alltså så att det nu har kommit en ny mjukvara äcen till den gamla modellen? Vad står det att du har för version i displayen när du slår på den?
 
Ska kolla...
 
Version 0,47 ser det ut som.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Min Greger är inte urlandroiden.
Det är den lite uppdaterade versionen som kom förra sommaren.
 
Ser ju likadan ut som min gamla, sitter det en liten kontakt under batteriet för att ansluta datasladd
 
Ingen aning.
 
JS80 skrev:
Hej gott folk! Nån som testat om biltemas batterier funkar till våran klippare? Min går inte långa stunder så behöver nog byta.
Ett tips är att skaffa en CTEK 5.0 laddare, den fixar batteriet så det blir "som nytt".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.