En läcker millenniepärla vid Amundön i Hovås med Gert Wingårdhs karaktäristiska stil är veckans Fredagshus på Byggahus.se.

Du kan läsa artikeln här: Wingårdhs Villa Amundön - Fredagshuset

• Gilla
MasterP
  • Laddar…
Ännu ett kantigt parkeringshus i betong. Han vet iaf vad han gillar...

• Gilla
Mikael Karlsson4999 och 3 till
  • Laddar…
Jag gillar det här huset!
Frågan är väl om det är Wingårdhs eller deras kunder som gillar betong. Deras egna, nya, hus är ju i form av en lada (se husdrömmar).

• Gilla
mikaelzzz och 2 till
  • Laddar…
Redaktionen Redaktionen skrev:
En läcker millenniepärla vid Amundön i Hovås med Gert Wingårdhs karaktäristiska stil är veckans Fredagshus på Byggahus.se.

Ett skräckpalats i mina ögon. Att behöva en industriell rullställning för att putsa fönstren är inte min melodi. Och när man ropar på en familjemedlem ekar det ödsligt mellan de hårda väggarna...

• Gilla
Mikael Karlsson4999 och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
En utmärkt representationsanläggning för den ensamstående mannen som saknar andra passioner i livet än sin egen kropp och lever för att klättra i valfri manlig högstatushierarki. Ger helt rätt nivå Patrick Bateman-wibes.

Fem visitkort av fem.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
pjgb och 12 till
  • Laddar…
R
Redaktionen Redaktionen skrev:

Men hans hus i Stenungsund läcker vatten genom väggen. Dock "någon annans" fel😉

Många avundsjuka här i tråden ;)

• Gilla
  • Haha
Jannesch och 4 till
  • Laddar…
Om man bortser ifrån dom lite konstiga rombisks rummet och vinklarna i planen och 90-tals behandlingarna på vissa material, så är detta överlägset att av hans bästa projekt.

• Gilla
Jakobk
  • Laddar…
Lite märklig planering tycker jag. Vem vill ha badrummet i direkt anslutning till köket?

Tycker jag blir lite ambivalent när jag kikar på det här huset.
Samtidigt som det är läckert så är det även trist.
Samtidigt som det är ett superxklusivt hus (med Gbg mått mätt) så saknar det exklusiva element som tex fler en suite badrum, en gästtoalett (förutom det i gästrummet) och tex ett biorum... Även knäppt med soffgrupp precis vid köket i den här typen av hus där utrymme är en del av lyxen.
Förvånad att det inte gjordes en snygg styling innan försäljning.

Sen bör man nog uppskatta stark tånglukt större delen av året då jag har för mig att det samlas en hel del i viken.

Såg huset på Hemnet men det togs bort ganska snabbt. Prislapp? 45-60 miljoner?

• Gilla
Markokoistinen
  • Laddar…
varför snålas det alltid i sverige på själva inredningen i hus i denna prisklass

• Gilla
Kaqtuz
  • Laddar…
D
Ett bevis på att pengar inte kan köpa god smak. Undrar om det gjorde ont i Gert när han ritade detta?

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Ett bevis på att pengar inte kan köpa god smak. Undrar om det gjorde ont i Gert när han ritade detta?
Han kanske inte ritade inredningen? Där skar det sig något…

• Gilla
Den ofrivillige klåparen
  • Laddar…
A Armstrong skrev:
Tycker jag blir lite ambivalent när jag kikar på det här huset.
Samtidigt som det är läckert så är det även trist.
Samtidigt som det är ett superxklusivt hus (med Gbg mått mätt) så saknar det exklusiva element som tex fler en suite badrum, en gästtoalett (förutom det i gästrummet) och tex ett biorum... Även knäppt med soffgrupp precis vid köket i den här typen av hus där utrymme är en del av lyxen.
Förvånad att det inte gjordes en snygg styling innan försäljning.

Sen bör man nog uppskatta stark tånglukt större delen av året då jag har för mig att det samlas en hel del i viken.

Såg huset på Hemnet men det togs bort ganska snabbt. Prislapp? 45-60 miljoner?
Jag tror säljaren har lite andra problem att tänka på än styling...

M Mangan13 skrev:
Jag tror säljaren har lite andra problem att tänka på än styling...
som ?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.