3 554 läst · 24 svar
4k läst
24 svar
Wc stol rätt monterad?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skumgummit syns även på min, men kanske är cisternen på din inte så hårt dragen så skumgummit inte komprimerats så mycket, därav glipan?
Sitter cisternen lite löst eller går den att rucka mycket?
Den sitter skruvad under ifrån så kanske går det att dra åt den lite mer.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 933 inlägg
Vi valde Gustavsberg. De var de enda som gick att få med mindre kant i skålen och ytbehandling.H Helmersson skrev:
https://www.gustavsberg.com/se/prod...gienic-flush-dubbelspolning-24l-standardsits/
Självbyggare
· halland
· 240 inlägg
Självbyggare
· halland
· 240 inlägg
Ja det såg ju lite bättre ut. Skall kolla om det går att dra åt den lite mer.P Patrik Friberg skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 933 inlägg
Har inte tänkt så mycket på knapparna. Det avgörande för oss var spolkant och ytbehandling. Hade IFÖ Cera i förra huset och de var funktionellt OK men gick inte att få "rimfree". Mjuksitsen på IFÖ har kassa infästningar. De plastpinnarna fick man byta var år och det är lite udda form på Ceras sitsar så det är nästan bara original sitsar som passar.H Helmersson skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 933 inlägg
Här har du monteringsanvisning samt monteringsmall för din toalettstol, om det kan hjälpa dig något ytterligare.
Men personligen tycker jag att du bör mejla bilden samt ställa frågan till Ifö:s kundtjänst, info@ifo.se.
Men personligen tycker jag att du bör mejla bilden samt ställa frågan till Ifö:s kundtjänst, info@ifo.se.
Då jag heller inte kunde hitta någon info (mer än denna gamla tråd) om denna skumplast efter att köpt ny toalett så kontaktade jag IFÖ. Svaret blev att skumplasten ska sitta kvar.
Försökte först att se om den var lös, men är anpassad med hål och fastlimmad. Känns inte helt lätt att rengöra så funderar på att lägga en silikonkant och hoppas att man inte behöver öppna cisternen på lång tid.
Försökte först att se om den var lös, men är anpassad med hål och fastlimmad. Känns inte helt lätt att rengöra så funderar på att lägga en silikonkant och hoppas att man inte behöver öppna cisternen på lång tid.