nikasp
Jag har fått stopp 2-3 ggr på 5-6 år. När man släpper ner dem så måste det höras ett distinkt ”klonk” som indikerar att de hamnat rätt.

nikasp
Fick skruva ur hållaren/röret och rengöra noga pga att WC-stickor fastnat.

Gjort allt det där, så jag gissar kanske att spolmängden ska ökas eller något sånt. Hur blått ska vattnet bli?

nikasp
Blir ju blåare om den får stå länge utan att någon spolar. Vi har nog spolat 5-6 ggr sedan morgonen. Som skrivet ska det höras ett tydligt klonk att den åker ner i botten, om inte får man ta upp och rengöra.
Toalettstol med öppet lock och en flytande blå toalettblocksbehållare i vattnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Totte_S
Vad kostar sånna där stickor? Fick med ett gäng med ny stol, men de tog ju slut på nån vecka. Gör de nån nytta?

RoTe
Totte_S Totte_S skrev:
Vad kostar sånna där stickor? Fick med ett gäng med ny stol, men de tog ju slut på nån vecka. Gör de nån nytta?
30kr per förpackning ca. För mig räcker dom betydligt längre än någon vecka, men så är jag ensam. Tycker toan blir mer lättstädad då avlagringar och sånt aldrig fastnar, men det kanske är Uppsalas överlägsna vattenkvalitet, vad vet jag.

• Haha
Rejäl
  • Laddar…
O OscarRvk skrev:
Provade att se om sticken inte landat hela vägen ner och för mig var det inte problemet. Någon med andra idéer till lösning?
Fick du någon ordning på detta? Jag har samma problem och det är inget fel på själva röret/korgen. Så jag är nyfiken på om du hittade någon annan lösning?

nikasp
B _bergman_ skrev:
Fick du någon ordning på detta? Jag har samma problem och det är inget fel på själva röret/korgen. Så jag är nyfiken på om du hittade någon annan lösning?
För mig händer det någon gång per år att nån pinne fastnar högt upp. Brukar trycka ner med en blompinne och sedan lirar det. Kanske tar upp och rengör dispensern en gång per år.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.