Hej,
Har en toastol som nyss börjats användas efter rörmokaren installerade den. De första veckorna doserade den wc stick blått medel så det doftade gott och var blått vatten. Sen slutade den att doseras och då fyllde jag på en stick. Dock verkar den inte dosera vidare då varken doft eller färg släpps ut vid spolning och jag valde därför att rengöra det blåa röret sticken ligger i - utan framgång.
Den har alltså inte satt igen utan snarare så att vattnet inte passerar sticken vid spolning eller så..
när jag häller vatten ovanifrån (där man fyller på stick) så funkar det utmärkt.
någon som vet vad som kan vara fel?
Har en toastol som nyss börjats användas efter rörmokaren installerade den. De första veckorna doserade den wc stick blått medel så det doftade gott och var blått vatten. Sen slutade den att doseras och då fyllde jag på en stick. Dock verkar den inte dosera vidare då varken doft eller färg släpps ut vid spolning och jag valde därför att rengöra det blåa röret sticken ligger i - utan framgång.
Den har alltså inte satt igen utan snarare så att vattnet inte passerar sticken vid spolning eller så..
när jag häller vatten ovanifrån (där man fyller på stick) så funkar det utmärkt.
Jag hade problem med en sådan tidigare. Det visade sig att sticken inte hamnade längst ner i röret av någon anledning. När det hände tryckte jag ner en stick till och då hamnade den första hela vägen ner. Det hände ett par tre gånger på några år, utan jag jag kollade närmare eller fick något svar.O OscarRvk skrev:Hej,
Provade att se om sticken inte landat hela vägen ner och för mig var det inte problemet. Någon med andra idéer till lösning?Hep skrev:
Har samma problem. Köpt ett hus byggt 2022 och har därför nya toaletter. Har provat att göra rent rör men kommer ingen färg, kanske lite doft. Kan någonting vara felinstalerat?O OscarRvk skrev:Hej,
Ja precis det har jag lyft ut, och gjort rent. Toastolen är ju ett år gammal så jag undrar om något är felkopplat. Blir möjligtvis lite doft av sticksen men absolut ingen färg.
Ja jag är ju inte expert på toaletter direkt kanske för lite vatten i toaletten då, för längst ner är sticksten, men det måste man ju plocka bort hela porslinskåpan för att se.R Rejäl skrev:
Man utgår ju ifrån att man fått en toalett korrekt installerad, men kanske inte då.
Jag är ingen rörkrökare heller vi kanske kan få hjälp av en, @Krilleman kanske kan hjälpa digE ellinorrytz skrev:
Har använt både General Fresh som finns på bland annat ÖoB som är värdelösa och Domestos som får anses som något original för IFÖ och IDO. Använt i stol från både IFÖ och IDO och med Domestos är det inget problem alls, General Fresh däremot är så kladdiga direkt från förpackningen så dom fastnar på vägen ner.
Ja nu när du säger det så testade jag nåt billighetsmärke och det var en sån som fastnade halvvägs ner, plus att dom smulades sönder mer än löstes upp och bildade massa fläckar i toastolen. Jag kör enbart Domesto Ocean sen det.Purre skrev:Har använt både General Fresh som finns på bland annat ÖoB som är värdelösa och Domestos som får anses som något original för IFÖ och IDO. Använt i stol från både IFÖ och IDO och med Domestos är det inget problem alls, General Fresh däremot är så kladdiga direkt från förpackningen så dom fastnar på vägen ner.