48 583 läst · 187 svar
49k läst
187 svar
Wago eller Torix eller U-båt?
Nice. Kabelisoleringen smälter innan Wago knappt blivit varm.
Egentligen u-båt då jag gillar att man kan skruvs ihop nåt. Försöker vänja mig vid wago men jag råkade köpa såna sin inte är öppningsbara sist och det var bara en plåga, så jag tog fram u-båtarna igen till slut.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Inte heller fysisk butik men bra priser: http://www.eibmarkt.com/en/products...inal-3x0-14-4mm-221-413.html?PID=EN_NS5101552
Medlem
· Västernorrland
· 67 inlägg
Har man ett gäng Wago i fickan klarar man det mesta, 4 och 6 ledare är ju de som används mest, komplettera med nån ubåt så är halva jobbet klart!
Torix känns mer som nåt man köper av nostalgiska skäl, trodde verkligen inte att de skulle vara så populära i dessa moderna tider... Eller har jag missat nåt viktigt här?
Torix känns mer som nåt man köper av nostalgiska skäl, trodde verkligen inte att de skulle vara så populära i dessa moderna tider... Eller har jag missat nåt viktigt här?
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Intressant att se prisbilden för konsument, har bara köpt in dem via grossist. För 3or betalar jag 2,75/st ink moms.
Drygt 2kr/st vid 50-pack för 3-ledare på tyska sajten är väl inte heller fel...
Medlem
· Västernorrland
· 67 inlägg
Ah, tråden dök bara upp, och jag förutsatte att det var någorlunda aktuellt... Men det är bra, då kanske färre än 18% av alla elpulare tycker att jag gör fel när jag kör stenhårt på Wago istället för Torix, i dagsläget! Trodde heller inte att tiderna förändras så snabbt, kanske dags att sluta klippa sig som MacGyver och köpa cigg i mjukpack också..?Müssli skrev: