Allvetare
· Östergötland
· 4 164 inlägg
U-båt. Har aldrig behövt efterdra en u-båt, och har inspekterat kopplingarna periodvis.
Produkter som diskuteras: "bitshållaren"
Bitshållare
Våra bitshållare är designade för att erbjuda bekvämlighet och enkelhet när du arbetar med olika skruv- och borrprojekt. De håller dina bits stabila och säkra under användning, vilket möjliggör mer noggrannhet och effektivitet i ditt
Läs mer
Medlem
· Västmanlands län
· 122 inlägg
Torix, snabbt och o-pilligt
Medlem
· Västerbottens län
· 17 890 inlägg
U-båt känns alldeles för mycket sockerbit. Jodå de finns i verktygslådan.
Protte
Protte
Torix främst, ubåtar sen, wago är bara dyrt
Priset är ingen avgörande faktor tycker jag. Hur många kopplingsklämmor använder man i en installation och vad blir merkostnaden jämfört med vad brytare och uttag kostar? Jag skulle alla gånger välja det som är säkrast och mest praktiskt.
Torix, helt klart!
Bättre att ha med sig en typ (ok, två om man räknar med den gröna också!) än en hel resväska med olika sorter beroende på hur många ledare man ska ansluta.
Betydligt lättare att ansluta eklk:ns skyddsledare med biledare också, vågar inte tänka på hur man skulle fippla in det i en wago!
Bättre att ha med sig en typ (ok, två om man räknar med den gröna också!) än en hel resväska med olika sorter beroende på hur många ledare man ska ansluta.
Betydligt lättare att ansluta eklk:ns skyddsledare med biledare också, vågar inte tänka på hur man skulle fippla in det i en wago!
Öppningbara Wago heter 222. Dom andra 773 osv.. Men somsakt. har som krav på jobbet att skall jag pilla med 230/400 så kan dom ju försöka om jag inte få använda mina 222or. Inget fippel. Säkrare hantering (Mycket säkrare) Man vill ända i en koppling, Inga skruvar som sitter fast, inget att just den ledare man skall ta loss sitter i mitten. Inget vickande och vridande som lätt innebär att man slinter. Man skarvar utan problem allt från 0,08mm till 4 kvatrats RK.
man behöver ju int alla wagona, det räcker med tex gula(x2) eller 222(x3, bra till biledare) och mörkgrå(x8)sverre skrev:Torix, helt klart!
tomtemössorna är inge kul om man ska ansluta en till FK, kardeler går av, ibland vill inte alla FK sitta ordentligt osv...
samt att med wago så behöver man inte bryta spänningen vid en utvidgning om man lägger in från rätt "ände"