17 861 läst · 44 svar
18k läst
44 svar
Vitvaror - Miele?
Vi har också valt Miele överallt utom induktionen som blir en Siemens. Vi har nu en Miele diskmaskin och skulle inte kunne leva utan den : Sedan hoppas jag att jag blir nöjd med induktion, käner mig tveksam, gubben vill ha men det är jag som lagar den mesta maten....
Marge II skrev:
Jag kan svara på varför vi valde Mieles induktionshäll (trots priset): den hade rätt mått; Bredd: 916 mm, Djup: 416 mm, dvs långsmal .
//Marge II[/quote]
Ja, den verkar onekligen mycket praktisk!
Som jag skrivit tidigare så har vi ju också valt Miele gashäll just på grund av måtten.
Du menar för att det skulle kunna vara farligt på något sätt? Eller?
Känner du dig tveksam även till micro/mobil/bärbar telefon/bil och gud vet mer där det skulle kunna anses finnas magnetfält? (Jag frågar inte med cynism, utan helt ärligt!). Du kanske undviker alla elektriska apparater? :-?
Känner du dig tveksam även till micro/mobil/bärbar telefon/bil och gud vet mer där det skulle kunna anses finnas magnetfält? (Jag frågar inte med cynism, utan helt ärligt!). Du kanske undviker alla elektriska apparater? :-?
Nej, jag undviker inte elektriska apparter, men vi har ingen micro, jag har mobil men använder den bara ytterst lite, gillar inte den heller av någon outgrundlig anledning... Bil kör jag gärna och ofta (ibland för fort )...
Farligt :-/ det vet jag inte, men det känns lite kymigt det där med micro och induktion, men eftersom vi inte har micro så...
Farligt :-/ det vet jag inte, men det känns lite kymigt det där med micro och induktion, men eftersom vi inte har micro så...
Lyfter upp den här tråden lite.
Vi håller på och försöker bena ut vad vi ska ha för vitvaror. Just nu lutar det åt Miele kyl och frys(kostar inte så mkt mer än Electrolux eller husqvarna och är väldigt snygga, plus att de har jättebra handtag och mkt praktisk inredning) Micro lutar det åt Whirlpool (ska va bäst har vi hört plus att de har grill och crisp, har inte hittat någon annan som har det :), hällen lutar åt Electrolux EHD7660P ( har dock hört att man inte ska ha fasade kanter då hällen lättare kan spricka om man tappar något på kanten ), ugnen har vi inte bestämt oss för än, diskmaskinen står mellan cylinda och miele och likaså tvätt och tork står mellan miele och cylinda.
Berätta hur ni andra har resonerat och valt och vad ni har för erfarenheter. Och säg till om jag har resonerat fel ovan.
Tacksam för alla tips
Vi håller på och försöker bena ut vad vi ska ha för vitvaror. Just nu lutar det åt Miele kyl och frys(kostar inte så mkt mer än Electrolux eller husqvarna och är väldigt snygga, plus att de har jättebra handtag och mkt praktisk inredning) Micro lutar det åt Whirlpool (ska va bäst har vi hört plus att de har grill och crisp, har inte hittat någon annan som har det :), hällen lutar åt Electrolux EHD7660P ( har dock hört att man inte ska ha fasade kanter då hällen lättare kan spricka om man tappar något på kanten ), ugnen har vi inte bestämt oss för än, diskmaskinen står mellan cylinda och miele och likaså tvätt och tork står mellan miele och cylinda.
Berätta hur ni andra har resonerat och valt och vad ni har för erfarenheter. Och säg till om jag har resonerat fel ovan.
Tacksam för alla tips
Det hela började då vi skulle köpa tvättmaskin och torktumlare. Efter en runda på elgiganten verkade det som om miele var de enda maskinerna där luckan satt fast ordentligt samt var av metall. De andra fabrikaten hade vid det tillfället plastluckor som hängde på trekvart. Valet var enkelt trots en viss prisskillnad. När det var dags för köket var det designen som avgjorde. Vi förälskade oss i kylskåpet och fläktkåpan och då valde vi även resten av maskinerna från Miele. Dels pga att jag vill ha samma märke på alla produkter. (Jag vet det är nån störning, men jag rår inte för det). Allt känns rejält trots att vi valt ur deras enklare sortiment Naturligtvis rostfritt.jessicaodanne skrev:
Lycka till!
Några ord om Cylinda. Vår diskmaskin är Cylinda och var 1 år gammal när vi flyttade in. Vi har haft reparatörer här ett antal gånger under de två år vi bott i huset. Och deras tvättmaskiner... När jag var student hade vi Cylinda i tvättstugan. De gick jämt och ständigt sönder.
Cylinda verkar ha varit ett bra märke för en sådär 25-30 år sedan, men jag skulle aldrig köpt det märket idag.
Just det, både tvättmaskinen och torktumlaren var Cylinda när vi flyttade in. Efter ett antal reparationer gav vi upp för ca ett år sedan och köpte Miele. Mycket nöjda. Cylinda slet på kläderna, medan kläder tvättade i Miele ser lika fina ut efter tvätten som före.
Det som verkar vara ett billigare köp på kort sikt kan visa sig dyrare på lång sikt på grund av alla reparationskostnader.
Cylinda verkar ha varit ett bra märke för en sådär 25-30 år sedan, men jag skulle aldrig köpt det märket idag.
Just det, både tvättmaskinen och torktumlaren var Cylinda när vi flyttade in. Efter ett antal reparationer gav vi upp för ca ett år sedan och köpte Miele. Mycket nöjda. Cylinda slet på kläderna, medan kläder tvättade i Miele ser lika fina ut efter tvätten som före.
Det som verkar vara ett billigare köp på kort sikt kan visa sig dyrare på lång sikt på grund av alla reparationskostnader.
Liknande trådar
-
Miele induktionshäll ”KM 7677 FR” - Bromma
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Miele Tvättmaskin WEI875WCS. Hur kan jag avbryta mobilestart när Wi-Fi har kraschat.
Vitvaror -
Miele frys handtag - hur sitter det ihop?
Vitvaror -
Miele tvättmaskin W3371 - sköljlampan blinkar
Vitvaror -
Miele micro M 8261-1 där front spruckit
Vitvaror