13 024 läst · 31 svar
13k läst
31 svar
Visa upp dina bästa applikationer och användningsområden
Gjorde en serie hållare för verktygstavla. Särskilt hållarna för 12mm magneter blev bra (magneterna finns bl a på Kjello´co).
Filerna finns för nedladdning på thingiverse: https://www.thingiverse.com/thing:4422605
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Filerna finns för nedladdning på thingiverse: https://www.thingiverse.com/thing:4422605
Högtalar fäste för surroundljud
Ipad hållare x2
Logga in
Skapa konto
Ipad hållare x2
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Allvetare
· Västra götaland
· 9 153 inlägg
Hur menar du "utan färdiga ritningar"? En 3d-printer behöver ju en digital CAD-fil för att göra något överhuvudtaget, så endera går man till Thingiverse (där typ allt x2 finns) eller så ritar man själv i något CAD-program ... Att rita själv kan vara allt från superlätt till jätteknepigt, och även om man gör ganska enkla former kan slicern (programmet som omvandlar CAD-filen till instruktioner för printern) hitta på saker som man inte förväntat sig ..K kimse944 skrev:
Kanske inte har så mycket med 3d skrivare att göra men jag byggde en webbapplikation för min ölbryggnings hobby. Där jag lagrar min recept, ingredienser, lager och som generar QR koder till mina etiketter som den som dricker mitt öl kan scanna via telefonen och komma till en info-sida om just den bryggning där man kan lämna både kommentar och betyg.
Logga in
Skapa konto
Axbard_89 skrev:Kanske inte har så mycket med 3d skrivare att göra men jag byggde en webbapplikation för min ölbryggnings hobby. Där jag lagrar min recept, ingredienser, lager och som generar QR koder till mina etiketter som den som dricker mitt öl kan scanna via telefonen och komma till en info-sida om just den bryggning där man kan lämna både kommentar och betyg.
[bild]
Logga in
Skapa konto
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 241 inlägg
Jag har en vän som gjorde ett liknande system.Axbard_89 skrev:Kanske inte har så mycket med 3d skrivare att göra men jag byggde en webbapplikation för min ölbryggnings hobby. Där jag lagrar min recept, ingredienser, lager och som generar QR koder till mina etiketter som den som dricker mitt öl kan scanna via telefonen och komma till en info-sida om just den bryggning där man kan lämna både kommentar och betyg.
[bild]
Bryggde själv igen i tisdags och insåg att jag skulle behöva ha igång en sådan sida
Det underlättar, speciellt när man kan ha bättre koll på vad man har hemma vid planering.13th Marine skrev:
Min app tog nog 120 timmar + att bygga och den är inte klar än......
Sen finns ju en färdig app Brewfather som är väldigt bra och nästa samma som min app fast med mer innehåll.Upptäckte den när jag hade kommit väldigt långt i mitt projekt...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det beror helt på! Jag skulle nog säga att datorvana är viktigare än det specifika programmet. Tycker du det är enkelt att jobba med olika filtyper, dokument och program? Har du använt program för att rita, designa, skapa websidor eller liknande innan?K kimse944 skrev:
Det enklaste är att bara hitta ett program och försöka, så ser du snabbt om du får till det eller inte, utan att behöva köpa en skrivare först.
Du kan t.ex. börja med att ladda ner https://www.autodesk.com/products/fusion-360/personal gratis för hemmaanvändaren. Lite begränsad men ändå riktigt bra program att få använda gratis sådär. Är du student kan du få hela versionen gratis under studietiden. Hittade tyvärr ingen svensk nedladdning.
S Sniken skrev:Det beror helt på! Jag skulle nog säga att datorvana är viktigare än det specifika programmet. Tycker du det är enkelt att jobba med olika filtyper, dokument och program? Har du använt program för att rita, designa, skapa websidor eller liknande innan?
Det enklaste är att bara hitta ett program och försöka, så ser du snabbt om du får till det eller inte, utan att behöva köpa en skrivare först.
Du kan t.ex. börja med att ladda ner [länk] gratis för hemmaanvändaren. Lite begränsad men ändå riktigt bra program att få använda gratis sådär. Är du student kan du få hela versionen gratis under studietiden. Hittade tyvärr ingen svensk nedladdning.
Kanon!
Har hyfsad datorvana men vi inte av CAD program.
Helgens lilla projekt. Hittade en blåtandsförstärkare på amazon som man kopplar mot vanliga hifi-högtalare. Perfekt för köket. Passade på att skriva ut en kombinerad front/hållare så att jag kan skruva upp den på lämplig plats i skåpet.
Logga in
Skapa konto
Tog min 3D-ritning av huset och skalade ner den till 1% Snyggt & bra hjälpmedel för att visualisera när man kladdar för hand!