1 271 läst · 21 svar
1k läst
21 svar
Visa ditt svetsprojekt
Aaaaah Alltså min bild no 3!
Ja. Rullstopp när jag kör in bilen i garaget, så att porten nätt o jämnt går ned bakom dragkroken.
Den svarta blev konstruerad för att kunna räta en s k förstagsprofil av aluminium på en segelbåt, utan att masta av.
Profilen sitter på vajern som går från båtens för upp till masttoppen.
Ingår i systemet för att kunna rulla in förseglat, utan att plocka ned detta. Mycket praktiskt om profilen är oskadad och rak.
Det var den inte, därav denna konstruktion som visades upp mitt för skadan. En lina kopplades till armen längst till höger i bilden.
Funkar som en exenter när man drar i linan.
Ja. Rullstopp när jag kör in bilen i garaget, så att porten nätt o jämnt går ned bakom dragkroken.
Den svarta blev konstruerad för att kunna räta en s k förstagsprofil av aluminium på en segelbåt, utan att masta av.
Profilen sitter på vajern som går från båtens för upp till masttoppen.
Ingår i systemet för att kunna rulla in förseglat, utan att plocka ned detta. Mycket praktiskt om profilen är oskadad och rak.
Det var den inte, därav denna konstruktion som visades upp mitt för skadan. En lina kopplades till armen längst till höger i bilden.
Funkar som en exenter när man drar i linan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sotig...🙄Intet skrev:
Den är byggd av en 300l acctank som ytterskal och en 150l hydrfor som inner, typ 8cm skillnad i diameter och 15cm i längd, den ger lätt 40kW effekt och ca 40kWh med en eldning
Fösta versionen utan rökgaskylare och veden rakt mot botten på hydroforen med vatten under, till senaste med 7st 50mm rostfria rör som rökgaskylare och hål i botten för primärluft och eldfast sten som "roster" och en asklåda.
Logga in
Skapa konto
Sonen svetsar fast avgasröret i hydroforen, sen fick jag trä över acctanken över hela avgasröret.
Logga in
Skapa konto
Det knepiga var emaljeringen, den var sjukt jobbig att slipa bort och minsta lilla som fanns kvar hade en förmåga att blanda sig med smältan = många små porer att täta.
Liknande trådar
-
Pepparkakshus 2023 – visa ditt pepparkakshus och tävla om en ljusstake luciatåg
Tävling -
Pepparkakshus 2022 - visa ditt pepparkakshus och tävla om en ljusstake luciatåg
Tävling -
Avslutad: Pepparkakshus 2021 - visa ditt pepparkakshus och tävla om en ljusstake luciatåg
Tävling -
Pepparkakshus 2020 - visa ditt pepparkakshus och tävla om en ljusstake luciatåg
Tävling -
Visa ditt hemmagym
Socialt & Projekt