Peter2400 Peter2400 skrev:
En dubbel eller trippelbrytare kombinerat med ett shelly relä?
Med impulsfjädrar borde du kunna koppla så man måste trycka rätt kombination för att trigga shellyns impulsingång.
[bild]
Spännande!
Vilken Shelly-produkt ska man använda då?

useless useless skrev:
[bild]
[länk]
Där har du hittat något riktigt kassaskåpssäkert.
Men vad händer om man tappar nyckeln? :thinking:

Raceman Raceman skrev:
Spännande!
Vilken Shelly-produkt ska man använda då?
Det går bra med vilket som.
På köpet får du möjligheten att styra fläkten med telefonen.
https://shop.shelly.cloud/

E
Tommib är ju den som hittills kommit med den bästa och mest kostnadseffektiva lösningen.
Och ja, det är ctr01 som ska användas i alla fall där det är något annat än en dimbar lampa som ska styras.

Fast en shelly är väl mer kostnadseffektiv?

Jag får tacka för alla konstruktiva råd ni kommit med.

Det enklaste och billigaste hade varit om det funnits en vridbrytare att sätta i fackramen.

Om det funnits en trepolig trappbrytare hade det heller inte varit fel, då hade man kunnat göra en kombo av exempelvis två intryckta vippor på ytterkanterna och den mittersta "otryckt" för aktivering, där alla andra kombon blir "fail".

De förslag som kom in på pricken enligt ursprungsfrågan var Tommib:s och Petrer2400:s, dvs. en Plejdpuck CTR01 respektive en Shellypuck.

Vad gäller Shellypucken har jag läst bruksanvisningen noga men hittar inte någon info om hur man skall göra för att aktivera återfjädrande tryckknappar, dessutom verkar den vara helt beroende av att ha tillgång till monlnet? Ett stort plus är att den är billig.

Vad gäller Plejdpucken är den inte beroende av molnet och man behöver bara ha en bluetooth-uppkoppling till appen när den enkelt konfigueras till att aktiveras med ett dubbeltryck och släckas med ett enkeltryck. Jag har även andra Plejd-produkter inkopplade så det skulle bli bra att ha denna i det övriga systemet.

Därav faller mitt val på Tommib:s förslag om att installera plejdpucken CTR01.

Tack igen alla för alla inovativa förslag.(y)

• Gilla
Andreas_kalmar
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.