18 106 läst · 36 svar
18k läst
36 svar
Villaägarnas Riksförbund - vad har man dem till?
Moderator
· Stockholm
· 52 331 inlägg
fastighetsskatten.
Oavsett vilken egentlig nytta villaägarna gör i "villaägarfrågor" så tycker jag att det är värt det för de rabatter eller förmåner som kommer med på köpet. De tillfället vi utnyttjat juridisk rådgivning och framförallt gratis lån av släp flera gånger på ett år och rabatt på den lokala byggmarknaden väger utan problem upp avgiften. Med tanke på allt skit man ständigt betalar för så är inte årsavgiften till villaägarna några av de första utgifterna som jag funderar på att avsluta.d^_^b
Svårt att veta, tror är det många som gör. Jag tror att fastighetsskatten varit högre om ingen protesterat mot den och lobbat för en förändring.Nyfniken skrev:
Starka organisationer? ja det kan vara staten/myndigheter men lika gärna företag eller företagsgrupper eller politiska partier osv.
Det är nog bra med en intresseorganisation för oss villägare, dock så har vi 2st tjommar här, i styrelsen som hade spenderat föreningens pengar (Större summor), och dessutom gjorde anspråk på ansvarsfrihet för styrelsen. Vi gick ur föreningen efter det... Har dom inte bättre koll så är det nog inget att hänga i granen.....
Kan man ju förstå iofs. Å andra sidan, vilka är dom? en förening som Villaägarna är ju summan av sina medlemmar, ser man föreningen som "dom" kanske man inte ska vara med. Vad gäller styrelsemedlemmarnas agerande så låter som de har agerat olagligt, det kan man som organisation knappast skydda sig mot även om olika kontrollsystem försvårar.Milkshaken skrev:Det är nog bra med en intresseorganisation för oss villägare, dock så har vi 2st tjommar här, i styrelsen som hade spenderat föreningens pengar (Större summor), och dessutom gjorde anspråk på ansvarsfrihet för styrelsen. Vi gick ur föreningen efter det... Har dom inte bättre koll så är det nog inget att hänga i granen.....
Typiskt svenskt läge, krävs en stor organisation för att få gehör hos staten/makten/motparten men den stora organisationen gör att vi vanliga medlemmar inte känner nån direkt samhörigehet med föreningen vi är med i.
Vad gör man åt det?:S