På konsumentens sida
· 3 123 inlägg
Arkitektkontoret Claesson Koivisto Rune låter helt röda Villa Simonsson kontrastera mot det gröna landskapet vid Lule älv. Pulpettaket löser problemet med den av kommunen lågt föreskrivna takhöjden och ger ett bra utnyttjande av ovanvåningen. Trots en begränsad budget ger materialval och originell färgsättning ett starkt arkitektoniskt uttryck.
Du kan läsa artikeln här: Villa Simonsson – helt i rött
Inte i min smak kan man väl säga.
Arketoniskt, men inte så snyggt ?
Men smaken är ju olika...
Arketoniskt, men inte så snyggt ?
Men smaken är ju olika...
Jag har kanske fel, men känns verkligen som att Kommunen har tänkt sig en sak och att beställare och arkitekt vill ha något annat. Jag är inte helt övertygad om att det blir kanon när sedan båda sidor måste kompromissa. Hade varit intressant att få se vad respektive sida hade byggt om de fått bestämma till 100%.
Intressanta tankar, även om jag gillar huset
Spännande tolkning. Så arkitektkontoret Claesson Koivisto Rune är så odugliga att de måste provocera för att få uppmärksamhet och nya uppdrag?yoloboi skrev:
Jag glädjs med dig som känner så! Som jag belyst är jag av annan åsikt men det behöver jag inte älta mer.Jonatan79 skrev:
Vad känner du om soptippen? Rent visuellt alltså, jag tror alla veckans dagar att det är en sämre bostad än Villa Simonsson.
Jag gillade det. Många snillrika lösningar..
Grattis alla inblandade.
Grattis alla inblandade.
Fina hus, men bilden på Claesson Koivisto Rune är väl från 90-talet när de tog examen på inredningsarkitektur på Konstfack.Redaktionen skrev:Arkitektkontoret Claesson Koivisto Rune låter helt röda Villa Simonsson kontrastera mot det gröna landskapet vid Lule älv. Pulpettaket löser problemet med den av kommunen lågt föreskrivna takhöjden och ger ett bra utnyttjande av ovanvåningen. Trots en begränsad budget ger materialval och originell färgsättning ett starkt arkitektoniskt uttryck.