881 927 läst · 3 246 svar
882k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Nej jag vet inte exakt hur rören ligger, men jag klippte gräset på det hållet någon dag innan. Det blir alltid ränder åt det hållet man klipper åt .FredrikR skrev:
Svärfar gödslade och mossrev gräsmattan när vi var i USA så det kan ha varit något han gjorde
Japp det har jag gjort Den fungerar bra. Smidigt att allt från min 5a passar till den. Kameran är bra och telefonen är snabb. Jag är allergisk mot gigantiska telefoner så det var ett solklart val för mig 👍.
Samma här, allergisk mot stora telefoner.. därför jag drar mig för att byta.. haha.. men den där SE är bara snäppet större än den jag har nu.. så den känns helt okej i strlk!! Har inte så höga krav, vill kunna ringa (!) och fotografera bra.. (fotar mycket med mobilen idag).. resten är skitsamma .. har aldrig haft en iPhone innan dock.. (men har imac och ipad.. så det kändes som iphone var ändå ett logiskt val - när jag ändå köpt fotoappar till ipad..osv - även om man bortser från storleksfrågan alltså)
Ja jordvärmen är inkopplad. Vi har ju sutteräng hus så vi värmer källaren även på sommaren. Jag vet inte exakt hur rören ligger vid träden då tomten "lyftes" av förra ägaren och då skarvades slangen efter de tagit sönder den.GustavB skrev:
Jordvärme kan ge dessa ränder men även permafrost/tjälskjutningar och jord "skador" om man har en underdimensionerad slinga/or.