Status
Inte öppen för fler kommentarer.
FredrikR skrev:
Men kan det inte vara slangen som gjort att gräset just torkat i det mönstret vi ser? :)
Vet du hur slangen är förlagd?
Nej jag vet inte exakt hur rören ligger, men jag klippte gräset på det hållet någon dag innan. Det blir alltid ränder åt det hållet man klipper åt (y).

Svärfar gödslade och mossrev gräsmattan när vi var i USA så det kan ha varit något han gjorde :)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Man ska passa sig för prylar med skaft på!

• Gilla
thomas33
  • Laddar…
Idag har jag målat panel. Jag får förbereda så mycket som möjligt så jag kan köra på när badrummet är färdigt :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Mr R.. visst hade du köpt en Iphone SE nyligen? isf..
hur funkar den? bra? dålig? känslig? bra kamera? bra köp?
:)

Japp det har jag gjort :) Den fungerar bra. Smidigt att allt från min 5a passar till den. Kameran är bra och telefonen är snabb. Jag är allergisk mot gigantiska telefoner så det var ett solklart val för mig 👍.

Samma här, allergisk mot stora telefoner.. därför jag drar mig för att byta.. haha.. men den där SE är bara snäppet större än den jag har nu.. så den känns helt okej i strlk!! Har inte så höga krav, vill kunna ringa (!) och fotografera bra.. (fotar mycket med mobilen idag).. resten är skitsamma .. har aldrig haft en iPhone innan dock.. (men har imac och ipad.. så det kändes som iphone var ändå ett logiskt val - när jag ändå köpt fotoappar till ipad..osv - även om man bortser från storleksfrågan alltså) :)

Ja denna är helt okej i storlek. Min iPhone 4 var perfekt i storlek. Jag tror det var 12mp kamera så det ska nog bli bra bilder. Jag är nöjd iaf :)

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
All panel som låg ute i trädgården blev bombarderad av detta haglet idag, plus ett par cm regn. En riktig tropisk storm 😵 Rutan gick nästan på bilen :/

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jäklar vilka hagel

nino skrev:
Jäklar vilka hagel
Eller pyttesmå händer!

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
2,5cm ungefär 🌨

Ramnemark skrev:
2,5cm ungefär 🌨
Händerna eller haglet? :)

• Gilla
Ramnemark och 4 till
  • Laddar…
Nu har jag hängt med dåligt i tråden, men jordvärmen, har du den inkopplad?

GustavB skrev:
Nu har jag hängt med dåligt i tråden, men jordvärmen, har du den inkopplad?
Ja jordvärmen är inkopplad. Vi har ju sutteräng hus så vi värmer källaren även på sommaren. Jag vet inte exakt hur rören ligger vid träden då tomten "lyftes" av förra ägaren och då skarvades slangen efter de tagit sönder den.

Jordvärme kan ge dessa ränder men även permafrost/tjälskjutningar och jord "skador" om man har en underdimensionerad slinga/or.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.