Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Ja, det låter ju som en bra firma trots att det blev fel under projektets gång. En eloge till dem. :)

• Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
I jämförelse med alla "skräckhistorier" som man hör här inne så låter det ju riktigt bra! Skönt att firman tar sitt ansvar!

Idag har de varit och rivit :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
AndersPS och 4 till
  • Laddar…
M
Dem ska ju faktiskt ha en stor eloge som väljer att göra om allt när inte ens firmor som gör direkt farliga fel gör det. På ett sätt kul att se!

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Man kan ju undra hur byggfirman har gjort hos andra kunder, som inte är lika pålästa som vår TS? Lite för många fel för att tro att detta är undantaget...

Ja och det lät lite skrämmande att det "var en av deras bästa killar" som gjort det. Jag är endast påläst tack vare BH. Jag kunde inget om badrum innan jag började :wow:

• Gilla
Marcussjogren och 1 till
  • Laddar…
M
Ramnemark skrev:
Ja och det lät lite skrämmande att det "var en av deras bästa killar" som gjort det. Jag är endast påläst tack vare BH. Jag kunde inget om badrum innan jag började :wow:
Samma här, det enda jag saknar för att utföra det själv är praktisk kunskap och erfarenhet, kan nog nästan varenda detalj i ett badrumsbygge i övrigt :wow:

Men den bästa lärdomen är nog: "Du ska veta bättre än hantverkaren själv hur arbetet skall utföras och ha full koll på arbetets framfart, i största möjliga mån det går."

Nästa badrum blir duschkabin så jag kan göra tätskiktet själv. Avloppsrör är ganska enkelt så får jag koll på vattenrören kan jag göra allt själv :)

Du fixar tätskikt även om du inte kör duschkabin.

Rör är ingen "rocketscience", det lär du dig fort om du bara vill. Ställ frågorna och du får svar på forumet. Det gäller bara att våga fråga, svaren finns alltid.....

Våga fråga är inga problem, det är mer "våga skruva" när det gäller rör. Men det ska jag nog lära mig tids nog :)

M
Ramnemark skrev:
Våga fråga är inga problem, det är mer "våga skruva" när det gäller rör. Men det ska jag nog lära mig tids nog :)
Nu har jag inte skruvat rör själv än, men att sticka på en klämringskoppling och få det tätt bör nästan vilken 10-åring som helst kunna lyckas med enligt det jag läst hittills.
Bocka och löda är värre, men även det ska nog ge sig ganska snabbt med lite övning.

Tips är att kolla på Gelias VVS-skola (googla) och sen köpa lite kopplingar och rör att resta på. Börja med att sätta en klämring med plugg i ena änden av ett kopparrör och en halvkoppling som passar med gardenakopplingar i andra änden så har du ett perfekt "testsystem" som du kan köra ute om det skulle bli lite blött :D

Redigerat:
Låter som ett seriöst företag som är väldigt måna om sina kunder.
Det tar en ekonomisk smäll för att få en nöjd kund även om vissa saker kan anses vara slav från början, ett företag som löser problemen så kunden blir nöjd är ett bra företag.
Jag hade beställt en tårta till företaget när allt är klart och jag varit nöjd för att visa min uppskattning då andra företag möjligtvis inte hade löst det lika bra.

Får mig att tänka på talesättet "en missnöjd kund med rätt hanterad reklamation är den bästa kunden".

• Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Känner lika, bättre med el, ingen risk att du vaknar med 10m3 el i källaren.. :)

• Gilla
tobben87
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Känner lika, bättre med el, ingen risk att du vaknar med 10m3 el i källaren.. :)
Risken är snarare att man aldrig vaknar igen överhuvudtaget om något går fel med el...

• Gilla
iSnobben och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.