881 877 läst · 3 246 svar
882k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 079 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 079 inlägg
Samma här, det enda jag saknar för att utföra det själv är praktisk kunskap och erfarenhet, kan nog nästan varenda detalj i ett badrumsbygge i övrigt :wow:Ramnemark skrev:
Men den bästa lärdomen är nog: "Du ska veta bättre än hantverkaren själv hur arbetet skall utföras och ha full koll på arbetets framfart, i största möjliga mån det går."
Rör är ingen "rocketscience", det lär du dig fort om du bara vill. Ställ frågorna och du får svar på forumet. Det gäller bara att våga fråga, svaren finns alltid.....
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 079 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 079 inlägg
Nu har jag inte skruvat rör själv än, men att sticka på en klämringskoppling och få det tätt bör nästan vilken 10-åring som helst kunna lyckas med enligt det jag läst hittills.Ramnemark skrev:
Bocka och löda är värre, men även det ska nog ge sig ganska snabbt med lite övning.
Tips är att kolla på Gelias VVS-skola (googla) och sen köpa lite kopplingar och rör att resta på. Börja med att sätta en klämring med plugg i ena änden av ett kopparrör och en halvkoppling som passar med gardenakopplingar i andra änden så har du ett perfekt "testsystem" som du kan köra ute om det skulle bli lite blött
Redigerat:
Låter som ett seriöst företag som är väldigt måna om sina kunder.
Det tar en ekonomisk smäll för att få en nöjd kund även om vissa saker kan anses vara slav från början, ett företag som löser problemen så kunden blir nöjd är ett bra företag.
Jag hade beställt en tårta till företaget när allt är klart och jag varit nöjd för att visa min uppskattning då andra företag möjligtvis inte hade löst det lika bra.
Får mig att tänka på talesättet "en missnöjd kund med rätt hanterad reklamation är den bästa kunden".
Det tar en ekonomisk smäll för att få en nöjd kund även om vissa saker kan anses vara slav från början, ett företag som löser problemen så kunden blir nöjd är ett bra företag.
Jag hade beställt en tårta till företaget när allt är klart och jag varit nöjd för att visa min uppskattning då andra företag möjligtvis inte hade löst det lika bra.
Får mig att tänka på talesättet "en missnöjd kund med rätt hanterad reklamation är den bästa kunden".