885 753 läst · 3 246 svar
886k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 214 inlägg
Måste ju bli många ggr luftvolymen mer bakom den kylen jämfört med en vanlig. Varför skulle det vara ett problem med en kyl just där?
Blir ju inte heltätt.. så länge det rör sig lite är det ju ok. skulle det vara som så att det behövs.. borrar man ett hål nånstans o sätter en liten ventilRamnemark skrev:
Det problemet vi hade var att det blev för kallt bakom/runt kylen.. så den gick dåligt, jobbade hårt och ja.. den fick flytta helt enkelt. OBS vår stod i källaren (dock uppvärmd för vattenpump osv).. så surt.. perfekt plats för den (jag slapp den inne).. och istället blev det pannkaka o nu står den inne igen.. och inte nära kalla ytterväggar av Sten.
Ställ den på ett sånt där ”diskmaskinsskydd” är mitt tips.. ifall den får för sig o läcka lite kondensvatten (surt.. på fint golv om man inte tittar efter så noga jämt.. det är oftast så lite att det torkar på plasten.. skadar inte golvet iaf).
Det är småpillet kvar.
Att spika panel på leca-väggar var ett tungt moment. Det har gått 3ggr mer spik än vad som håller brädan på plats. Vissa gick att slå in direkt, det värsta hålet gick det nog 20-25 spik innan den satt. Så det kommer inte bli panel i resten av gillestugan .
Nu väntar jag bara på högtalartyget som jag ska göra luckorna under bänken med, sen är TV-hyllan komplett. Har även flyttat upp vårt PS3, Wii och Nintendo 8-bitar så grabben kan lära dig
I trappen där det bara 3 brädor kvar innan allt ska målas en sista gång. Sen blir det dags för handledarna
Och panel och ljusrampen ovan baren är uppe med. Efter det blir det panel på framsidan och ett till hyllplan i baren.
Lite smått med lister som ska fixas till men det börjar bli klart
Att spika panel på leca-väggar var ett tungt moment. Det har gått 3ggr mer spik än vad som håller brädan på plats. Vissa gick att slå in direkt, det värsta hålet gick det nog 20-25 spik innan den satt. Så det kommer inte bli panel i resten av gillestugan .
Nu väntar jag bara på högtalartyget som jag ska göra luckorna under bänken med, sen är TV-hyllan komplett. Har även flyttat upp vårt PS3, Wii och Nintendo 8-bitar så grabben kan lära dig
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I trappen där det bara 3 brädor kvar innan allt ska målas en sista gång. Sen blir det dags för handledarna
Logga in
Skapa konto
Och panel och ljusrampen ovan baren är uppe med. Efter det blir det panel på framsidan och ett till hyllplan i baren.
Logga in
Skapa konto
Lite smått med lister som ska fixas till men det börjar bli klart
Denna panel under trappen:X xLnT skrev:
https://www.optimera.se/bygghandel/...h/slätspont-finsågad-målad-vit-15x118-mm-tuff
Och panelen på väggen är vanlig grundmålad utomhuspanel som jag målat med matt väggfärg
Lite kvartstav runt trappan
Före:
Efter:
Även handledare
Före:
Logga in
Skapa konto
Efter:
Logga in