4 088 läst · 20 svar
4k läst
20 svar
Villa MSV på Falsterbonäset
fantastiskt vackert! Allt ifrån husets oregelbunda form till fasadmaterial och utemiljöer. Känns hemtrevligt direkt och växtligheten får än att tänka på sydligare breddgrader. Innemiljön hade kunna vara lite mer vågad kanske.
Mycket 1960-tal och Jetsons över det här huset. Rätt fint, men lite röriga fasader. Trevligt med svaga gränser mellan ute och inne.
En sak som jag definitivt skulle ha gjort annorlunda är placeringen av matrummet. Lite opraktiskt att behöva bära saker från köket genom vardagsrummet på väg till matbordet. Det tycks inte finnas bostadsutrymme åt tjänstefolk så ägarna får nog själva bära tallrikar.
Dessutom skulle jag ha byggt ett garage där planritningen visar en parkeringsplats. I svenskt klimat är ett garage en nödvändighet …
En sak som jag definitivt skulle ha gjort annorlunda är placeringen av matrummet. Lite opraktiskt att behöva bära saker från köket genom vardagsrummet på väg till matbordet. Det tycks inte finnas bostadsutrymme åt tjänstefolk så ägarna får nog själva bära tallrikar.
Dessutom skulle jag ha byggt ett garage där planritningen visar en parkeringsplats. I svenskt klimat är ett garage en nödvändighet …