PeterFalun
vackert, ytsmart och välplacerat

tycker deras "barnrumsstrategi" är smart

undine undine skrev:
Väldigt opersonligt och själlöst hus.
Alla har ju rätt till en åsikt, och smaken är ju som baken. Men jag kan ändå inte låta bli att tycka att ditt inlägg signalerar en hel del avundsjuka.
Själv tycker jag att det är jätteläckert och hade gärna bott där.

undine undine skrev:
Jag antar man ska ha det som kontor/arbetsplats.
Det har jag svårt att tro, det finns inte ett enda rum som är avsett som kontor på planlösningen, tvärtom pratar ägarna om hur de tänkt kring sovrum, barn och ungdomar.

• Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Lucky2015 Lucky2015 skrev:
Ok, då förstår jag. Men när man klickar sig in på reportaget så vill man gärna som läsare veta till vilken kostnad man kan bygga fastigheten då det nämns att de hade stram budget och byggde ett praktiskt hus med liten yta.

I artikeln står inte ens hur stort huset är.

Så efter att ha läst reportaget snurrar det runt mer frågetecken än vad svar gavs i texten. :thinking:
Nu har jag fått svar och har uppdaterat artikeln med uppgifter om hur stort huset är och vad det kostade att bygga!

• Gilla
Beckborg och 1 till
  • Laddar…
Lucky2015
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Nu har jag fått svar och har uppdaterat artikeln med uppgifter om hur stort huset är och vad det kostade att bygga!
Spännande (y):)

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
154 kvm alltså! Men är det Boyta (≈ inomhus, uppvärmt), Byggnadsyta (≈Fotavtryck) eller Bruttoarea ( ≈ inomhus + väggarnas yta + balkong under tak) ?

Mer exakta uppgifter från arkitekten:

BOA: 156M2
BTA: 189M2

Jag personligen betraktar inte detta som ett LITET hus.

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.