1 318 läst · 4 svar
1k läst
4 svar
Villa Akleja – ett hus fullt av konst
På konsumentens sida
· 3 108 inlägg
Denna fredag får vi njuta av konstrundan-expertens konstsamling av J.A.G. Acke, i ett hus som konstnären lät bygga om och till 1901. Här finns förutom färgsprakande inredning och hundratals konstverk också Skandinaviens första öppna planlösning.
Du kan läsa artikeln här: Villa Akleja – ett hus fullt av konst
Du kan läsa artikeln här: Villa Akleja – ett hus fullt av konst
Administrator
· Skåne
· 6 535 inlägg
Fint hus!
Mysigt hus (vackert).. hemtrevligt och varmt..
Alla tavlor på väggarna i det huset.. får mig och fundera på det där med tavlor på väggen här.. har bott tio år och har kanske satt upp två nya saker på väggen (och det är på den enda träväggen vi byggt).. pga att jag år ett lärde mig att lerstensväggar inte var och leka med (börjar man peta ramlar hela vägen ner typ..)
.. alla mina tavlor står på golvet i väntan på att sättas upp (och har gjort det i snart 10 år som sagt..)
Måste ta tag i det där - vill också ha tavlor!
Alla tavlor på väggarna i det huset.. får mig och fundera på det där med tavlor på väggen här.. har bott tio år och har kanske satt upp två nya saker på väggen (och det är på den enda träväggen vi byggt).. pga att jag år ett lärde mig att lerstensväggar inte var och leka med (börjar man peta ramlar hela vägen ner typ..)
.. alla mina tavlor står på golvet i väntan på att sättas upp (och har gjort det i snart 10 år som sagt..)
Måste ta tag i det där - vill också ha tavlor!