Mycket snyggt. Framförallt fläktkåpan!

Jättefint!

Jag är själv på gång och har några funderingar:

Känner du dig nöjd med valet av leverantör?
Höll de leveranstiderna?
Monterade du köket själv? Hur gick det? Svårt? Smidigt?
Tibroköks passform?
Köpte du vitvarorna i Taberg också?
Skriv gärna mer och berätta!

Grattis till ert snygga nya kök!

mt2005 skrev:
Känner du dig nöjd med valet av leverantör?
Ja! Gav från första början ett mycket proffsigt intryck. Kan verkligen rekomenderas!

Höll de leveranstiderna?
Ja, sånär som på ugnen och micron, men jag fick dem en vecka senare. Dvs jag hade inte hunnit använda dem ändå eftersom köket ej var färdigt. Detta berodde dock på Miele och vår leverantör hade inget med förseningen att göra.

Monterade du köket själv? Hur gick det? Svårt? Smidigt?
Fick mycket hjälp av en bekant som jobbar som snickare. Men allt passade som det skulle inga bekymmer med något. Tyvärr är väl monteringsanvisningen endast skriven för snickare som monterar Tibrokök dagligen. Den gav oss nämligen ingenting. Täck på att ta det lugnt och tänka i flera steg frammåt. Det är lätt att såga sönder passbitar och sedan komma på att det fattas en bit med faner på rätt kant osv...

Tibroköks passform?
Inga problem

Köpte du vitvarorna i Taberg också?
Ja. Fick ca 10 000:- i rabbat på motsvarande ordinariepris. Men man brukar nog få bra pris på de flesta ställen när man köper alla maskiner vid samma tillfälle.

Snyggt! :)

Var själv inne på Tibrokök ett tag inför köksrenoveringen då deras kök är otroligt snygga, men var tvungen att lägga de idéerna på hyllan på grund av priset.

Nu lutar det åt Marbodal eller Ballingslöv istället.

Ett kök från Tibro skulle gå på 230 tusen mot 130 från marbodal för samma lösning, med "nästan" samma lucka. Inte samma kvalitetskänska dock. :'(

/Jonas

Mycket fint kök!

Tycker ni gjorde rätt att lägga golvet på den ledden, i.o.m att ni har ett smalt
parallelkök så drog på så vis "isär" köket.

Snygg renovering. Du har inga bilder på planlösningen? Har nämligen ett till synes identiskt kök som står på tur för renovering.

Mvh/Mattias

H
:surprised: Wooow, vilken skillnad!
Riktigt TOKLÄCKERT jue.......

Vart har ni hittat fläktkåpan ? ::)

Hansochhennes skrev:
Vart har ni hittat fläktkåpan
Den satt i ett demokök hos Kök och tvättexperten i Taberg. Vi föll direkt för frestelsen... Många som gillar den så det var nog ett bra val! Hehe...

... och kaklet är stilrent det med! Snyggt jobbat!

/me

Supersnyggt :D Men har ni inte glömt ert lilla husdjur? Vill inte han/hon oxå ha nya skålar ;)

Jättesnyggt allt i harmoni med vartannat. Tyckte jättemycket om bänkskivan!

Var fixade du kaklet och till vilket pris?

B
Allt var snyggt förutom köksluckorna... jag spyr på såna ekluckor :p

Anders_Roslagen skrev:
Var fixade du kaklet och till vilket pris?
Syntema i vaggeryd. Men det finns att köpa lite här och var. Tror det kostade ca 400 :- /Kvm men minns inte riktigt

Bankskivan skrev:
Allt var snyggt förutom köksluckorna... jag spyr på såna ekluckor
Då bör du undvika att sätta upp sådana hemma hos dig. Kan bli kladdigt och lukta väldigt konstigt i köket isf...

B
Ja jag har just fått nya luckor, efter att ha levt med skjutluckor i ett halvår fick jag nog. De nya är i björk, bra mycket snyggare än dina.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.