Vilket robotklipparmärke använder ni säsongen 2013?

• Antal röster
    153
  • Omröstningen stängd .
Har en honda miimo 500. Än så länge riktigt nöjd. Klipper mycket bra. Klara kraftigt lutande backar. Flera inställningsbara zoner. Manualen är bristfällig och lämpar sig till de som är mer teknikintresserade.

En Bosch Indego 10 blev det för min del.

Det går inte att rösta via byggahus-appen, av någon anledning syns inte omröstningen i den. Öppna sidan med webbläsaren istället.

lyfter tråden

Lollita skrev:
Känns säkert för barnen att det inte finns några rakbladsrester i gräsmattan.
Bytte till de tyngre knivarna förra året och dom går inte av i första taget - hänt en gång än så länge. Den gången hade klipparen gått 1.5 mån alldeles själv uppe på landet så knivarna
var lite böjda o slöa och borde egentligen bytts ut tidigare...

Vi har en AM230 på 2200kvm.

http://search.eim.ebay.se/?ev=&elc=-2&kw=automower+messer+2.8&ect=

Redigerat:
Am320

Kör en Bosch indego och är efter ca 2 veckor mycket nöjd.
Har en grässyta på ca 350kvm och den klipper bra snabbt så den behöver inte gå 24/7 för att hinna med. (4 h inkl laddning så är tomten inkl alla hinder klar)

Min granne har en gardena r40 och han är mycket nöjd med den.
Dock så tror jag att man ska ha max 300kvm för att den inte ska behöva jobba dygnet runt.
/N

För er som inte ser omröstningen ser den f n ut så här:

Robotklippare_2013.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka på röstantalet för att få upp de enskilda rösterna:

Robotklippare_2013_open.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bosch Indego

Am330x

100 röster! Inte dåligt, då är väl fördelningen bland de som skriver här ganska klar i det stora hela även om det kan komma att förändras lite innan säsongen är över. Resultatet är intressant, inte alls vad jag trodde när jag lade upp den här för säsongen 2013. Trodde givetvis att Husqvarna skulle vara överlägset vanligast baserat på hur många inlägg som skrivits om just Husqvarna, Worx klar tvåa, och därefter jämnt skägg bland övriga. Indegon trodde jag inte att någon alls skulle våga sig på i år efter att den sågats totalt redan förra året. Där ser man...

M J skrev:
100 röster! Inte dåligt, då är väl fördelningen bland de som skriver här ganska klar i det stora hela även om det kan komma att förändras lite innan säsongen är över. Resultatet är intressant, inte alls vad jag trodde när jag lade upp den här för säsongen 2013. Trodde givetvis att Husqvarna skulle vara överlägset vanligast baserat på hur många inlägg som skrivits om just Husqvarna, Worx klar tvåa, och därefter jämnt skägg bland övriga. Indegon trodde jag inte att någon alls skulle våga sig på i år efter att den sågats totalt redan förra året. Där ser man...
Man undrar ju bara hur många där ute som sliter sitt hår med sina Indegos och vad det har för effekt på kommande försäljning. Eller kan det vara så (bra för Bosch får man väl tillägga) att det bara är ni som hittat till forumet som har problem. Annars lär ju Bosch serviceorganisation vara överhopad med problemsamtal om felutfallet här på forumet speglar den totala bilden.

MBygga skrev:
Man undrar ju bara hur många där ute som sliter sitt hår med sina Indegos och vad det har för effekt på kommande försäljning. Eller kan det vara så (bra för Bosch får man väl tillägga) att det bara är ni som hittat till forumet som har problem. Annars lär ju Bosch serviceorganisation vara överhopad med problemsamtal om felutfallet här på forumet speglar den totala bilden.
Så du tror att Boschs andel på forumet är så hög för att det är de som fått krånglande Indegos som hittat hit efter att ha sökt på Internet? Så kan det naturligtvis vara, vilket i så fall förklarar både den höga andelen Indego-ägare här, samt den höga andelen krånglande Indegos av dessa (1 av 3 har haft krångel enligt omröstningen). Intressant teori.

MBygga skrev:
Så tror jag också att det är. Det är allmänt känt att frågor på forum oftast handlar om problem, inte hur bra nåt fungerar.
Det hade varit intressant med riktiga branschsiffror. Det måste väl finnas? Tex tror jag Stiga säljer betydligt bättre än vad omröstningen anger. Det skulle inte förvåna mig om de är näst största märke i Sverige.
HQ sålde mest förra året och det vore nästan konstigt om det ändrats.

M J skrev:
Så du tror att Boschs andel på forumet är så hög för att det är de som fått krånglande Indegos som hittat hit efter att ha sökt på Internet? Så kan det naturligtvis vara, vilket i så fall förklarar både den höga andelen Indego-ägare här, samt den höga andelen krånglande Indegos av dessa (1 av 3 har haft krångel enligt omröstningen). Intressant teori.
Jo, det är så jag tänker. Förra årets långa Worxtråd uppvisade lite av samma fenomen när den maskinen var ny på marknaden. Det är främst två kategorier som rör sig på forumen, de som vill läsa på om för- och nackdelar samt få tips inför eventuella köp och de som inte fått sin installation att fungera så bra och därmed vill ställa frågor och få tips om hur man löser problemen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.