26 140 läst · 74 svar
26k läst
74 svar
Vilket robotklipparmärke använder ni säsongen 2014?
Behöver inget test! Köpte en sån "leksak" i tron att den va bra! Men på min gräsmatta var den som att köra med dotterns leksaksklippare! Missade massa av yta, speciellt i backarna och den körde gärna över kabeln och slutade fungera för sen hittade inte tillbaka! Rena skiten!MattisH skrev:
jarenback skrev:
Haha, ja det var ju ett bra test du genomfört... Tråkigt att DU har en dålig upplevelse och skitkastar ett märke bara för det..
Nu spårar det antagligen igen.
Hade väl inte riktigt uttryckt mig som jarenback men...
När jag köpte klippare stod valet just mellan HQ och Honda = beprövat vs.
vad jag ansåg/trodde var den bästa "nya" tillverkaren kvalitetsmässigt.
Valde HQ p.g.a. "beprövat"-argumentet.
Efter att ha sett min grannes Honda ideligen stånga sig trött mot laddstationen då den skall in och ladda (är detta ett vanligt fel?), dagligen fastna i minsta lilla lutning ner mot diket samt av nån anledning i timtal krypa fram längs begränsningsslingan så känns det som man valde rätt ändå.
Det är mycket möjligt att han har ett riktigt måndagsexemplar men som sagt, just att den verkligen INTE kan hantera en lutning är det som man reagerat mest på.
Hade väl inte riktigt uttryckt mig som jarenback men...
När jag köpte klippare stod valet just mellan HQ och Honda = beprövat vs.
vad jag ansåg/trodde var den bästa "nya" tillverkaren kvalitetsmässigt.
Valde HQ p.g.a. "beprövat"-argumentet.
Efter att ha sett min grannes Honda ideligen stånga sig trött mot laddstationen då den skall in och ladda (är detta ett vanligt fel?), dagligen fastna i minsta lilla lutning ner mot diket samt av nån anledning i timtal krypa fram längs begränsningsslingan så känns det som man valde rätt ändå.
Det är mycket möjligt att han har ett riktigt måndagsexemplar men som sagt, just att den verkligen INTE kan hantera en lutning är det som man reagerat mest på.
Ja det är väl så. Det hör inte hemma i den här tråden så vi lägger ner.
Årets programvara har fått en bättre lutnings korrigering som gör att den saktar in i skarpa lutningar. Det är något som ÅF måste ställa in, eller så hittar man hur man gör i Hondatråden.
Årets programvara har fått en bättre lutnings korrigering som gör att den saktar in i skarpa lutningar. Det är något som ÅF måste ställa in, eller så hittar man hur man gör i Hondatråden.
Robomow RS612
Köpte en Robomow MS1000 för ett par veckor sedan på Trettio.se outlet i Jordbro.
Jag fick 70% rabatt då det var en kundretur och kartongen var "skadad". Givetvis med full garanti, och den var dessutom felsökt och provkörd UA av serviceverkstad.
Det ska bli spännande att se hur den fungerar på vår tomt till våren.
Jag fick 70% rabatt då det var en kundretur och kartongen var "skadad". Givetvis med full garanti, och den var dessutom felsökt och provkörd UA av serviceverkstad.
Det ska bli spännande att se hur den fungerar på vår tomt till våren.
Liknande trådar
-
Kallas det ”installationsvägg” eller vilket ord använder ni?
Badrum -
Vilket andningsskydd använder du?
Möbelsnickeri -
Vilket ventilationsrör använder min värmepump?
Ventilation -
Flytspackel. Spelar det någon roll vilket spackel jag använder?
Golv -
Vilket lim använder man för att fästa stålregel i betonggolv?
Byggmaterial & Byggteknik