vart sugen att välja släpet också (speciellt gallergrindarna ;D )

men måste välja

HANDÖVERFRÄS

har en b&d som ersätts av 2st dewalt nu... en 621 och en 625 för fast montering i fräsbord...

gådeberg skrev:
Svårt med bästa... Kanske de roligaste MIN TRAKTOR
Men är nog det bästa än så länge

Håller med.. en traktor , vad slår det? ;D ;D

Jo kanske grävaggregatet som jag köpte till den!! ;) ;)

Användningsområdet är enormt, bättre hjälpreda finns inte....

Eftersom både pris och kvalitet borde spela in på bästa köp så får det nog bli mina gamla, men billig arboga pelarborrmaskin, inga glapp i lager, och den fungerar som den ska.

MathiasS skrev:
Det blir sticksågen eller kapgersågen. De flesta andra saker kan jag lätt ersätta med annat eller jobba annorlunda.

Jag fattar knappt hur man lyckades bygga ett hus med bara en fogsvans i näven......
Jag ångrar mig. Det är självklart så att det är min Fort Transit 160L med baklyft som är det bästa inköpet. Den som harvar med släp har ingen aning om hur smidigt det är med ett eget flak. LÄTT värt 15-25kSEK.

MathiasS skrev:
Den som harvar med släp har ingen aning om hur smidigt det är med ett eget flak.
Det säger du bara för att du inte kan backa med släp!

mattiasp skrev:
;D ;D

kap/gersågen. hur rakt man än mäter och sågar med stick/cirkel/fogsvans så blir det inte helt hundra.

mattiasp skrev:

Jag kan backa med släp. Däremot är det alltid en meter kvar när jag backat Transiten mot något....

Min bordcirkelsåg Bosch GTS10
Den var dyr men man blir lika glad varje gång man använder den :D

måste revidera mitt tidigare inlägg.

köpte en mazda b2000 igår för 1000sek.
;Dsläp med motor ;D

Bästa verktygsköpet ? Måste vara nåt som funkat i åratal, t.ex min första lödpenna, inköpt på sent 60-tal. Den blir fortfarande varm när man sätter i kontakten. Eller min första borrmaskin, en enkel B&D med slag, den köpte jag när jag just flyttat hemifrån, 1974/75. Den snurrar fortfarande när man trycker på knappen, med tanke på hur mycket jag slipat med rondeller och stålborstar är det mer än man kan begära.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.