19 090 läst · 19 svar
19k läst
19 svar
Vilken spikpistol, DW51823 eller Senco 601?
Medlem
· Västragötaland
· 95 inlägg
Om du skall ha en bra stommpistol skulle jag satsa på 701:an, så du kan ändra luftutblåset så man slipper tintin lugg samt att man inte behöver verktyg för djupställning ! + att den har hängkrok som är ovärdelig
Dom har inte den på tool-plus.com, inte heller 700:an eller 702:an (No longer available), men istället så rekomenderar dom SN902XP:n... ser väldigt bra ut, men tycker den är lite dyr men varför inte ...Amstaff_Loco skrev:
Här är två olika paket jag satt ihop, vad tycker ni?
Nr.1
DeWalt D51822 (Reconditioned) Air Framing Nailer 129$
(Clipped Head, 50mm-90mm)
DeWalt D51276K Angled Finish Nailer 189$
(25mm-65mm)
318$ + ca. 80$ (frakt)
Tot. 398$
Med tull (1.7%) och moms (22%) blir det då ca.: 381
Nr.2
DeWalt D51850 Full Framing Nailer 257.60$
(Round Head, 50mm-90mm)
ELLER
Senco SN902XP Full Round Head Nailer 269$
(Round Head, 50mm-90mm)
DeWalt D51276K Angled Finish Nailer 189$
(25mm-65mm)
446-458 + ca.80$ (frakt)
Tot. 526-538$
Med tull (1.7%) och moms (22%) blir det då ca.: 504-515
Såg oxå på Hitatchi men dom vet jag inget alls om, plus att dom var relativt dyra.
Nu då jag ser på det här så lutar det mot alternativ 1 (stramt i kassan), tycker ni som förstår er på bössorna att det är ett bra val?
Tiggre: vad blev frakten för ditt paket? skulle bli lite i samma storlek på det jag beställer så det skulle vara kul att veta, drog bara 80$ ur hatten när jag såg vad ni andra skrivit.
Jag köpte som sagt en DeWalt D51844 och den var Reconditioned.
Den har fungerat grymt bra och jag har spikat många spik med den nu...
Den är ju för 21 graders spik vilket jag föredrar före 34 graders.
Spikhuvudena blir snyggare och sedan så har jag fått höra att visa arkitekter kräver runda skalla för bärighetens skull... :-/ jag är hursomhaver mycket nöjd med mn DeWalt så du lär nog iaf inte bli besviken på D51850... Såg förövrigt att den kostade 3995kr på Fredells...
Förresten, bara en nackdel med mitt köp, man fick inte med en förvaringslåda utan bara pistolen med tillbehör i en kartong!
Den har fungerat grymt bra och jag har spikat många spik med den nu...
Den är ju för 21 graders spik vilket jag föredrar före 34 graders.
Spikhuvudena blir snyggare och sedan så har jag fått höra att visa arkitekter kräver runda skalla för bärighetens skull... :-/ jag är hursomhaver mycket nöjd med mn DeWalt så du lär nog iaf inte bli besviken på D51850... Såg förövrigt att den kostade 3995kr på Fredells...
Förresten, bara en nackdel med mitt köp, man fick inte med en förvaringslåda utan bara pistolen med tillbehör i en kartong!
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vilken spikpistol ska man välja?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vilken batteridriven dyckert/spikpistol?
Vilken spikpistol till råspont?
Vilken gas kör ni i er Hitachi NR90GR? Spikpistol (Den gröna)
Vilken dyckert-/spikpistol?
Verktyg, Maskiner & Fordon