2 955 läst · 24 svar
3k läst
24 svar
Vilken soppa till snöslungan?
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 772 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 772 inlägg
Enligt populära forumet Snowblower forum är det tydligen en ovanlig, nästan sällsynt modell som tillverkades under kort tid:
https://www.snowblowerforum.com/threads/toro-726te-value.68850/
Typiskt tvåtaktsljud:
För ett antal år sedan försökte en person sälja på mig en Toro. Visade sig att han trodde det var en fyrtakt och kört utan olja. Helt skuren kolv och cylinder. Synd på en så fin 2-takt Suzukimotor som satt i den, men han fick ta tillbaka den.
https://www.snowblowerforum.com/threads/toro-726te-value.68850/
Typiskt tvåtaktsljud:
För ett antal år sedan försökte en person sälja på mig en Toro. Visade sig att han trodde det var en fyrtakt och kört utan olja. Helt skuren kolv och cylinder. Synd på en så fin 2-takt Suzukimotor som satt i den, men han fick ta tillbaka den.
Peter___76 skrev:
Verkligen! Rörigt! Modell OE har 4-taktsmotor, TE, som jag har 2-taktsmotor. Jag tankade med ren 4-taktssoppa och jäklar vad den baktände med smällar som fyrverkeri. Nu ska jag tömma tanken och köra med 2-takts bensin med olja. Ser också att det finns färdigblandad 2%-ig 2-taktssoppa. Eller 98-oktan+olja.MultiMan skrev:
Tänk på att ha tvåtaktsolja..Peter___76 skrev:Verkligen! Rörigt! Modell OE har 4-taktsmotor, TE, som jag har 2-taktsmotor. Jag tankade med ren 4-taktssoppa och jäklar vad den baktände med smällar som fyrverkeri. Nu ska jag tömma tanken och köra med 2-takts bensin med olja. Ser också att det finns färdigblandad 2%-ig 2-taktssoppa. Eller 98-oktan+olja.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 772 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 772 inlägg
En 2-taktsmotor skadas tämligen omedelbart om den körs helt utan olja, särskilt om du berättar om smällar och baktändning. Räkna med kraftiga repor i cylindern och dålig kompression med lägre effekt. Tråkigt att du inte kontrollerade bättre vad du hade.
Alla Toro tanklock jag sett där det krävs oljeblandad bensin har en tydlig symbol för det. Kan du inte lägga upp en bild på locket, jag är nyfiken.
Alla Toro tanklock jag sett där det krävs oljeblandad bensin har en tydlig symbol för det. Kan du inte lägga upp en bild på locket, jag är nyfiken.
Så klantigt att jag kollade på OE-modellen. Trist! Hoppas inget blev skadat!MultiMan skrev:En 2-taktsmotor skadas tämligen omedelbart om den körs helt utan olja, särskilt om du berättar om smällar och baktändning. Räkna med kraftiga repor i cylindern och dålig kompression med lägre effekt. Tråkigt att du inte kontrollerade bättre vad du hade.
Alla Toro tanklock jag sett där det krävs oljeblandad bensin har en tydlig symbol för det. Kan du inte lägga upp en bild på locket, ja
Liknande trådar
-
Vilken reservdel behöver jag till avbrutet stift/pinne till spisvred?
Vitvaror -
Ersätta kabel till luftvärmepump. Vilken?
El -
Vilken pump till bevattning - dränk/tryck-pump eller jetpump?
Trädgård allmänt -
Vilken kulör till vår träfasad?
Färg, Måla & Tapetsera -
Vilken färg till fönster?
Färg, Måla & Tapetsera