Ja, det är ju en övervägning. Rahsol är ju riktiga proffs grejjer, har ju till och med en modell som själv håller reda på hur många gånger den har använts, så man vet när den skall kalibreras om.
Noggrannheten på Rahsol är plus minus 3%, och 4% för Tengtools.
Jag tycker att Tengtools är alldeles tillräckligt bra till det du kommer att använda den till.

Ja, det låter ju verkligen som det borde funka utmärkt för mina ändamål. Tror det får bli Tengtools dårå.

Tack så mycket för hjälpen. :)

Teng Tools ägs av samma bolag som äger Luna så det är samma saker.
Teng Tools har rötter i Kamasa Tools och sedan Lunas moderbolag köpte upp dom har utvecklingen gått fort framåt!

Dera sinrktning är till bilverksäder m.m. samt lättare industri. Jag säljer mycket av deras produkter då dom är mycket prisvärda och inte så dyra som Gedore mfl. men håller nästan lika hög kvalite. Vad det gäller reklamationer så är de få och de som finns sköter Luna exemplariskt.

Vad det gäller "Rahsol Torofix K, artnr 5124-0141" så ligger den på runt 2500 - 3500:- ink moms minus ev. rabatt

"Fast jag kikade just på Fredells webshop, där kunde jag köpa en Tengtools 5-25 nm plus en Tengtools 20-100 nm för 1200 plus moms totalt. Nu vet jag ju inte längden på den lilla, men den borde inte vara längre än den på Luna tycker jag."

Borde gå att få ner några hundra till! ;)

En sak till som jag ser som en stor fördel till Teng Tools är att det finns reservdelar att tillgå om en olycka skulle vara framme eller den används mycket...

P-plats skrev:
Borde gå att få ner några hundra till! ;)
Det priset är efter mina 20% rabatt dragits av på bruttopriset i och för sig, men det kanske finns några billigare ställen som säljer samma grej?

Måste komma med ett förtydligande här, Rahsol Dremotec är ett märke som ingår i Gedore Group. Dom momentnycklarna jag har använt hade några år på nacken, och när dom såldes så gick dom under namnet Gedore Dremometer. Idag heter dom Rahsol Dremometer.

@gluecifer - fick du kläm på hur man ställer in momentnyckeln till slut?

Ola! Jag bytte till Biltemas momentnyckel som var mer idiotsäker haha, inga problem nu :)

Vet att tråden är duktigt gammal, men nu letade jag runt efter mutterdragare och sprang på denna obesvarade fråga.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.