120 482 läst · 23 svar
120k läst
23 svar
vilken höjd säger läroboken att hatthylla ska va på?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 114 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 114 inlägg
Hmm, är det inte mest en fråga om vad man ska ha på hatthyllan jämfört med hur stor och klumpig den ser ut. Med en djup hylla riskerar man att det blir saker bakom det som man normalt använder och man antingen glömmer bort vad man har där eller inte kommer åt det. Ska man ha mössor och handskar där bör den nog inte vara mer än 30 cm, men om det är fråga om mer allmän förvaring i korgar så bör det ju passa korgen så att korgen verkligen får plats.
När det gäller djup så kan man tänka på att tjockare jackor på galgar är ung. 60 cm på djupet och vill man bara ha stången för galgar i framkanten av hyllan (som Habos) så är då 30-35 cm ett bra djup. Tycker man det är snyggare om hyllan går mer framåt (som KOW:s) än så får man välja en djupare hylla.
När det gäller djup så kan man tänka på att tjockare jackor på galgar är ung. 60 cm på djupet och vill man bara ha stången för galgar i framkanten av hyllan (som Habos) så är då 30-35 cm ett bra djup. Tycker man det är snyggare om hyllan går mer framåt (som KOW:s) än så får man välja en djupare hylla.
Hittade detta när jag googlade: https://www.byggbeslag.se/globalass...tagehojder-kapprum-kladkammaregardinstang.pdf . Hur går det med hatthyllan?
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 572 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 572 inlägg
Blev tydligen en klädstång istället.Y Yrrol skrev:8 år har gått och än engång sökte jag efter svar på denna fråga och fann min gamla tråd.
Kan bjuda på att jag inte har någon hatthylla än, blev en fristående ikeastång,
men sitter och skissar på egen och låta snickare skapa den.
Fast. Jag har inte kvar Habohatthyllan och är nyfiken på vissa mått.
Kanske har någon av er en standardhylla likt habo och vill mäta lite åt mig?
Nyfiken på hur stort avståndet är mellan hyllorna, och hur djupa hyllorna är med och utan avståndet till väggen, enligt bild:
[bild]
Liknande trådar
-
På vilken höjd sätta uttag till kyl och frys utan överskåp?
El -
På vilken höjd och vart ska jag placera frånluft från forcerad ventilation i garage med kontor
Ventilation -
Vilken vattenpump för lågt flöde, 5m lyfthöjd och kontinuerlig drift?
Vatten & Avlopp -
Vilken höjd på spotskena?
Belysning -
Vilken lägsta höjd på skorsten för fungerande skorstensverkan/termik?
Värme allmänt