Y
#4an får så liten avrinningsplåt, då står ju disken till hälften på den och på bänken... känns det som, tyvärr skrev de ju inte ut såpass detaljerat med mått.

funderar dock på satsa på 2 stora utan något på sidan..så får bänken lite stilrenare look.

Horizon är den sista produktserien som är designad av Odd Thorsen för Intra. En diskbänk som kostar lite mindre utan att det sker på bekostnad av kvaliteten. En funktionell diskbänk med många praktiska detaljer och speciellt anpassade tillbehör. Den lilla lådan är förvånansvärt stor. Levereras i fem varianter och passar i de flesta kök. Svensktillverkad.
prod_att3_hz815dm_medium.jpg
815 x 510 mm... ett hål för blandare, möjlighet att borra fler för extraprylar... "något billigare utan lägre kvalité".. tja...

Instämmer med ovanstående. Har sålt en hel del diskbänkar, vanligaste jag hör är att de ångrar att de köpte en liten och en stor och inte två stora.

Ang diskmedelspump så finns det mängder med ersättare från massor med leverantörer om den man har pajar.

AnneFi
Jag håller med om att plåten är liten men du ska ju ha stenskiva.
Själv vill jag ha intra frame som diskbänk.

Y
Uppskattar ditt, och er andras åsikter, så misstolka mig inte när jag ställer följdfrågor som låter ifrågasättande.
-Det är bara för att jag ska förstå allas tänk, sen vinkla på det hundra gånger, tills jag blir trygg i ett val. :)

Säg då Intra Frame... Två stora och en liten plåt... Vad fyller den lilla plåten för annan funktion som man inte tänker på, jag är ju helt insnöad på att dessa är för att ställa diskställen på. Vilket inte skulle vara givande om den är förliten...
-Har man annan nytta av den? Som sagt så har jag ju inte börjar min karriär i köket ännu så har noll koll - än så länge ;)

Men i vit.

• teka.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Y
nja ska ha mörk skiva så en mörk sådan vore intressant, anar att den är superduperdyr dock.. :(

Det finns ingen större nytta med avställningsyta på diskbänkar i kombination med blankslipad granit. Då det är så pass tåligt, ända nyttan är ju att du får en avrinning mot hon på den ytan.

AnneFi
Bauhas har en snygg med större avrinnings yta. Märket är oulins.

Yrrol skrev:
nja ska ha mörk skiva så en mörk sådan vore intressant, anar att den är superduperdyr dock.. :(
Såg en Franke "designed by Porsche" i både vitt och svart (ca 4800 kr). Mycket riktigt var de mycket dyrare än vanliga, trots rea. Gissningsvis finns det andra märken som erbjuder liknande hoar till lägre pris.

• 201010162507.jpg
    Skapa konto
  • 201010162508.jpg
    Skapa konto
  • 201010162509.jpg
    Skapa konto
isolde skrev:
Såg en Franke "designed by Porsche" i både vitt och svart (ca 4800 kr). Mycket riktigt var de mycket dyrare än vanliga, trots rea. Gissningsvis finns det andra märken som erbjuder liknande hoar till lägre pris.
Det finns bara ett problem. Någon måste hämta det från Polen.
I övrigt är priserna där just på dessa varor ca 1/4 DEL.
Som ytong och annat bygg.
Bänkskivor måttbeställda ca halva priset...

Yrrol skrev:
superduperdyr .. :(
Var bor du? Kan du taga bilen till Tyskland eller Polen (en stor kombi) kommer du att skaffa mycket finare och billigare varor!
Själva åker vi till Rostock eller Poznan och handlar.

AnneFi
kamilenski skrev:
Var bor du? Kan du taga bilen till Tyskland eller Polen (en stor kombi) kommer du att skaffa mycket finare och billigare varor!
Själva åker vi till Rostock eller Poznan och handlar.
Ta mig med! Ta mig med!
Kanske ska tvinga sambon ta med en diskbänk hem nästa gång han hämtar öl. :)

Nyttan med avställningsytan är väl att vattnet därifrån rinner ner i hon och inte ner på golvet. Vi har löst det med att lägga en handduk under diskstället, men tex när man slbbar med fisk är det rätt trevligt att lägga en skärbräda på plåten, så att det fiskiga vattnet hamnar där det ska.

Löser sig ju i och för sig med sån där stor ho med en skiva över.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.