Steglös hastighet har den givetvis !

Det är därför den är min favorit numera.
Man smyger igång den så borret knappt snurrar och får hålet exakt där man vill ha det.
Hastighetsregleringen sitter i avtryckarknappen, lätt tryck låg fart och ju hårdare man trycker desto snabbare går den.
Borrade i kakel och vidare in i tegelväggen bakom för en timme sedan, då använde jag fördelen med steglöshet.

Mvh

Hej,

Har Bosch Borrhammare GBH 2-26 DFR. Medföljer en extra Snabbchuck.

Har borrat med 16 mm i granit, ca 30 hål med en hand och vill inte hugga fast.
200mm borr. Är helnöjd.
ca 2500 pix

Tack för infon om steglös hastighet. I manualen står det att avtryckaren endast är på/av... Tyckte det verkade lite skumt...

/Jonas

Ja hade det varit av/på hade en Clas ohlson för 500 spänn varit bättre.

Lycka till med ditt val, provkör den om du har chans.
Den känns lätt men är rejält stöddig i borrkapacitet.

mvh

En liten uppdatering...

Idag blev jag med en Dewalt D25114K... Säljaren på Sernbrants tvingade mig... :)

Är hittills nöjd efter cirka 10 borrade hål. Känns smidigare än Boschen, men den har högre slagkraft och bilningsfunktion.

/Jonas

Hade en äldre modell av den
DeWalten.
Gick att bila ett tag sen pajade den.
Fast den är nog inte gjord för kakel bilning
en hel dag ;)

Mvh Putte

Har bilat ner kaklet i både badrum och kök i förra lägenheten med en D25114K så du hade kanske otur. :)

Bra maskin. Och vackert gul. ;)

Lånar tråden lite

Jag är också på jakt efter en borrhammare i samma prisklass med ungefär samma spec, men jag skulle vilja ha bilningsfunktionen.

Vad jag kan lista ut efter lite surfande samt några besök på byggmarknaderna är att det finns 3 alternativ:

Bosch GBH 2-26 DRE

Makita HR 2450 FT

Dewalt 25114K

Dessa maskiner verkar finnas för 2500:- och uppåt.
Någon som har tips på någon annan modell som är likvärdig eller om det är någon som säljer någon av ovanstånde maskiner till kampanjpris?

/Kalle

Imported_kalle_F: Detta är ju inte säljes forumet men jag får väl se om jag banning:) Har iallafall två maskiner du kanske är intresserad av en hilti TE5 den saknar bilfunktionen, men är sjukt skön att borra med,annars har jag en nästan ny AEG Elektrowerkzeuge.
Hiltin inkl extrachuck väska och instruktionsbok 1500kr.
Aeg inkl två bil mejslar dammkåpa, väska och instruktionsbok.2500kr
kolla under säljes eller maila: enfield_535@yahoo.com

Aeg:2000kr

imported_Kalle_F skrev:
Lånar tråden lite

Jag är också på jakt efter en borrhammare i samma prisklass med ungefär samma spec, men jag skulle vilja ha bilningsfunktionen.

Vad jag kan lista ut efter lite surfande samt några besök på byggmarknaderna är att det finns 3 alternativ:

Bosch GBH 2-26 DRE

Makita HR 2450 FT

Dewalt 25114K

Dessa maskiner verkar finnas för 2500:- och uppåt.
Någon som har tips på någon annan modell som är likvärdig eller om det är någon som säljer någon av ovanstånde maskiner till kampanjpris?

/Kalle
Får jag föreslå en Bosch GBH 2-26 DFR..

Bosch Borrhammare GBH 2-26 DFR

SDS samt snabbchuck.. Med de funktioner du vill ha också :)

/Mattias

Kör med Bosch 2-26 på jobb och en gammal Hilti TE-22 samt DW 566-QS "privat".
Av någon anledning så blir jag inte riktigt kompis med Boschen utan föredrar DW'n. Boschen verkar dra i lite väl hårt så borr går av rätt lätt medans DW'n har en bättre balans på kraften. Hiltin å andra sidan är min absoluta favorit men stor och tung samt saknar bilningsfunktion. DW'n är bättre allround.

Adaptern som följer med Boschen har jag aldrig använt, det känns liksom lite dumt att börja byta chuck om man står med damm upp över öronen och den chucken får ändå _inte_ användas med slagfunktion, så för mig är det enklare att sätta borr i dragaren och köra med den.

/Kent

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.